mitt 2010

tog tid att få ihop allt jag har gjort under året,
men här ska ni få en skaplig sammanfattning!


JANUARI

var med sofie, vi tokade oss - som vanligt! tog underbara bilder med lina och malin. firade jennies 18årsdag! firade även maya och blev bjuden på middag hos henne - därefter bilmacup hela helgen. åkte skoter och jennie fick körkort! kusinbarnet elin kom till världen och ett försenat tåg ledde till att jag, felicia och andreas fikade på mattesbröd! gick på bio - sherlock holmes och hatade skolan rätt så mycket. min psoriasis var rent åt helvete och jag var på fest i bomhus med ida och sofe!

FEBRUARI

felicia och jag tränade mycket på core och step, rätt skoj! gick mycket på stan med tjejerna i klassen och drack även mycket kaffe. fick full pott på ett naturkunskapsprov, yey! tog nierdbilder på lina och åt semla med jesper och jonas. var på ljusnancupen och träffade anna första gången och blev mycket bra tjenis med henne ♥. var också till kungsberget med BF och sofie fixade sitt körkort och därmed blev det mycket tokåkande med henne! gav även extra kärlek till mina vänner och så var jag på buddyholly med sköna tjejer! gick på brynäsmatcher, kollade på hårmodellsgrej på spegeln och emelie fick mig att känna mig speciell . umgicks också ganska mycket med amanda.

MARS

amanda och jag tog med oss barnen till stan i snöovädret (onödigt?). lina och jag var på en spadag och fick en lcd-tv i tidigt födelsedagspresent. gick också på ockelbo vintermarknad och jag fyllde mina hela 18 år . fick massor av fina saker! hade myskväll hos malin med tacos och vin och jag hade min 18 årsfest som slutade med att jag kastade ut alla, haha! var på lingbolägergård på fest och sofie och jag drog på helvild studentkryssning - GALET SKOJ!! interpoolkvällar och krogrundor med massor av brudar och så fick jag reda på att jag skulle bli gudmor till sötaste elin ♥.

APRIL

påsklov. haha, också lurade jag en del med att jag skulle få en subaru impreza av pappa! helgalenkväll på goya och myskväll med goda drycker hos maya. träffade lilla elin och emma ♥. var också till stockholm några fina dagar med linnéa och amanda. 2010s första grillning ägde rum hos maya med mysfolk. vår älskade idrottslärare somnade in av  tragisk sjukdom . fina niklas frös ihjäl och lämnade oss alla ♥. detta ledde till att det blev tunga minnesstunder i skolan.. felicia och jag cyklade och tände ljus på torget! var med jeppe, paulina och flera - de drog till norrfly, men fega jag stannade i gävle (a). var på tuppz i bollnäs och rockade loss till hoffmaestro!! vi hjälpte också en man som ramlade av cykeln mitt i vägen och bröt foten. deppade också ett tag.

MAJ

firade rebeckas 7årsdag! jag och linnéa hade mys hos elin i vårsolen och jag läste dikt på dop och blev gudmor till elin! var också på cruising och var på niklas begravning i arbro med fannie, martin och mattias - så vackert
♥. den dagen slutade med  att vi blev påkörda och satt på polisstationen i bollnäs och blev förhörda! var i stockholm med klassen och hade myskväll i bergby hos emma. fastnade med bussen mellan tågbommarna, dock överlevde jag. var mycket hos kusin och emma i ä-by ♥. linas mamma bokade resa till mig, lina och emelie till kalabrien, italien!!

JUNI

sista veckan av skolan drog vi till italien och levde livet och hade kanonmys tillsammans! kom hem till skolavslutningen och sedan började jag jobba på kyrkogården och cashen rullade in! hittade bristande ting. blev kungligt bröllop som firades i ockelbo - en stor dag för vår by
♥. firade också malins 18årsdag!! firade midsommar i mo med släkt och sedan med sofie i kolforsen. grillade mycket med tjejerna!

JULI

tantgrön med tjejerna, mys! ockelbo sommarmarknad som var galet roligt och galet varmt. hittade en vilsen hund på kyrkogården och var på robert wells konsert i kyrkan! träffade bästa linnéa som kom hem från trukiet, fick converse av henne och festade loss på julia och malins hawaiiparty
♥! jobbade stenhårt hela månaden.. och var på trubadurkvällar på sjöbacken! sen kom den bästa helgen på länge då lingbolyran ägde rum och laget fjausarna hade grymt roligt tillsammans ♥! var också på gävles sommarkvällar med flickorna och så blev det poolparty hos amanda - utan badande? badade i linas nybyggda pool i 4 timmar - nattetid + alkoliserade drycker = russin! apmys. var valpvakt och åkte till stockholm med linnéa, frida och emelie över en dag. vi gick på stan och var på gröna lund!

AUGUSTI

bodde i kusins hus i 4 dagar med sällskap som linnéa, jeppe och jonas! ♥. var på bio och åt hemma-morötter. var på småstadsliv live i edsbyn med malin, lina och carra - DING DING DING! krogrunda på krogrunda - vackert ♥! träffade henke, kopian utav joel kinnaman - spännande och mysigt! depressioner och nageltrång. hade en härlig kväll ute med avslutande av vita tofflor utanför krogen! började också i skolan och vi var på ockelbo nightlife kickoff på plan.

SEPTEMBER

åkte till ensro med klassen - lärde oss överleva i naturen! provade och beställde studentmössor och andra saker för över tusenlappen! ♥. paulina fyllde 18 år och så var det mycket plugg och mycket krog! gick på brynäsmatcher och linnéa fyllde 18 år - fest hos henne!  :) ♥! blev lite politiskt insatt och jag röstade i valet 2010! jag och amanda var barnvakt åt elin - bajs! fick tycke för björn nagander ♥. och lina fyllde 18 år - fick en hamster utav oss och vi firade henne med standup med magnus betnér på spegeln!

OKTOBER

mys och festligheter med tjejerna och det beställdes biljetter till bruno mars och travie mccoys konsert på göta källade i stockholm. var på jenny och dannes bröllop - tog foton! jättefint ♥ och miley cyrus berörde mig otroligt! sov också hos felicias farmor och farfar, puss på dom! ♥. tog skolfoto - inlindade i toapapper, men sånt skiter man väl i? barnvakt! skrev hatbrev till x-trafik och var en trött tjej pga. årstid. många mysiskvällar med min néa ♥! jobbade också på ladys night på läkerol arena och fick se hela showen, brolle ♥!  åkte också till stockholm över en helg och gick på konserten i göta källare och gick på stockholms krogar! åkte till arlanda dagen efter hemkomst och hämtade parisare (med bröd HAHAHA). beställde studentkryssning och ska dela hytt med bästi! uppträdde i aulan med låten fanta och rosé!

NOVEMBER

blev kär i bruno mars och travie mccoy
♥ och umgicks med cedemar. blev fest hos bella och sedan galen bussresa till gävle för krogrunda med hela flocken! gav mina tankar till den familj som mistade sin unga dotter i cancer♥. tog vackra höstbilder med jennie och pluggade död på mig själv... ville döda vargarna och alla psykbestämmande människor. började också få klart över vad som ska tatueras och hade nationella tal i svenska - tog all min energi.
hemmakväll hos malin med jacuzzimys. utryckte mitt tycke om barnsligheter och omognad! en klasskompis berörde mig med en redovisning om hennes mammas bortgång - starkt gjort vännen!


DECEMBER

umgicks med jesper och vi åkte till valbo för shoppingdag! hade spakväll med mig själv och planerade klart projektarbete. chattade med (till) en bonde och hade julavslutning på maxim med klassen, var fullgubbe och kungens otrogne! mamma bröt handleden - jennie och jag hämtade mamma och pappa på akuten den natten
♥. gjorde klart allt som skulle lämnas in till skolan, därmed en dags ledighet innan lov. näst sista dagen hade vi pysseldag då jag tog med mina älskade barn♥. julavslutning och fick jullov. sen blev det julafton och hade jättemysigt och fick otroligt bra grejer! nyår - hade en jättemysig dag i rönnåsen och kvällen spenderades med mat hos maya med 20tal människor. bra avslut av 2010.

har hänt ganska mycket under mitt 2010 och jag är faktiskt nöjd.
har valt bort vissa saker i mitt liv och lagt till det som jag tycker har mer betydelse.
linnéa och jag har fått en otroligt bra kontakt och jag är så himla glad över att ha henne
vid min sida. - du har verkligen gjort så att mitt 2010 har blivit så bra som det har blivit!

även mina andra nära och fina vänner som visat mig vilka de verkligen är, ni är kärlek.
och jag trivs så otroligt bra nu! väntar bara in studenten så kan jag börja leva på riktigt sen!


första dagarna på 2011 började också bra.
1 januari - vaknade och var pigg!
2 januari - beställde turkietresan med tjejerna!
3 januari - lina fick körkort!
4 januari - umgås med bästa linnéa!





2011 - livet i ett annat perspektiv






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0