jag är kär i en 8 månaders bebis

ska jag börja bra, så måste jag börja
med att säga att jag hade världens bästa
och mysigaste lördag på länge igår!
att ha en liten söt sak i famnen, som sprider
glädje varje sekund och får mig att le av kärlek,
det är helt sjukt underbart!


började med att jag gick upp runt halv nio igår.
duschade, klippte mamma, klippte min hund
och tjänade  fem h-lappar. höhö!
efter det gjorde vi oss klar och åkte upp till
pappas kusin och lämnade vår vovve som inte
gillar att åka bil. sen fortsatte vi vidare mot
station, hämtade upp amanda i det regniga vädret
och därefter till morbror för att plocka upp honom med!
sen var vi på väg mot skutskär.

firade moster, fick mat och efterätt.
fick träffa sötaste emma och kusin också,
kändes som år och dar! och gud så hennes lilla mage
växer och blir stor. snart kommer det en lite till knatte
man får ta hand om och inte klagar jag inte!
barn är livet (:

pappa skjutsade sedan amanda och mig till min andra kusin.
umgicks med hela familjen och lekte mest med gullis-elin!
kollade på hockeyn som var en riktig rysare där ett tag,
till och med så att elin lärde sig brynäsramsor och satt
och klappade i takt! - endast åtta månader gammal!
snacka om ett fan, brynäs! ;)

käkade tacos och hade mycket att prata om.
vid nio-tiotiden drog kusin och ulrika ut på något
och vi blev hemma med barnen. samuel klarade sig
själv och elin hade somnat så det var lugnt.
färgade amandas hår blont, ja ganska blont!
sen hyrde vi en film genom canaldigital och kollade på den.
vi somnade och samuel satt vaken.
vaknade runt ett-tiden och började plocka ihop lite.
samuel satt lite halvtrött vid soffan och amanda sov som en stock.
fick sen liv i henne och vi tänkte gå upp till elin och kolla till henne,
men då vi kommer in så sitter och så glatt och kollar på oss i sängen!
haha jag höll på dö av skratt, så söt som hon var!
överlycklig för att hon fick komma upp i famnen också.
försökte få henne att sova i stora sängen, men det gick inte heller.
vi knatade ner för att se om det var något tok i blöjan,
och det kan man ju säga att det var!
amanda gick in i vardagsrummet och gjorde något
medan jag tog med elin in på toan och skulle byta.
jag - amandaaaaaa.....koooom..
amanda - aa..
jag - jag tror elin har gjort något mer än bara kissat.....

och när jag öppnat blöjan så var det typ grönt/brunt
och luktade surt , typ som spya. alltså...
att byta en sån där blöja, helt nyvaken och dödstrött
var inte så himla populärt hos mig kan jag ju säga!
men de var tvungen att göras, så jag knep ihop!

sen kom kusin och ulrika hem, mycket glada efter en trevlig kväll!
extra glada över att inte behöva fixa med den där snusk-blöjan
också tror jag. haha ;)

efter en halvtimme blev det godnatt för allihopa.
och sov gott, det gjorde vi!

imorse runt halv nio kom ulrika och lilla elin ner
och väckte mig, men man kunde inte vara annat än glad
när man såg elins söta ansikte och leende!
fick välling i min famn och vi låg och gosade lite.
sen blev det full fart och vi har lekt och sovit i knä,
lekt igen osv. mycketmycketmycket mys.

kollade på på en film från elins dop då jag läste min dikt
och blev gudmor. jag hade tårar i ögonen, halsen och hjärtat!
ulrika satt och halvgrät och amanda tryckte in sina tårar,
så vackert!

sen runt halv ett skjutsade ulrika in amanda och mig till
stan och hon bjöd på max. tack (: hihi.
där träffade vi iallafall jens och jerry, så vi fick åka med
dom vidare mot ockelbo. en skrattfylld resa det med!

i stort sätt har min helg varit toppen!
en mys-fredag med familj
en mys och gulligull-lördag med småbarn och amanda
och en mys och lek-söndag med lilla elin och amanda.

fler såna här dagar så lever jag livet,
för elin, hon gör mig verkligen varm,
varm av kärlek, varm av lycka!
du är en liten prinsessa på hög nivå (:









många fler underbara och fina bilder på min facebook. kika in där!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0