äventyret avklarat

nu är man hemkommen från vildmarksdagarna
med min knasiga klass!

tisdag:
åkte till skolan, var där rätt tidigt...
åkte runt nio. var där runt lunch.
åt hamburgare och körde våra
aktiviteter. rätt skoj faktiskt (:
därefter fick varje grupp göra sin mat.
för oss blev det rostbiff och potatissallad
OCH rostad lök! kan det bli bättre? gott!
sen mot kvällen blev det mys vid brasan och
krovgrillning.
en kall natt hade vi, frysna fötter och
kalla näsor, men vi överlevde!

onsdag:
blev väckt halv åtta av att det skulle bli
morgongympa som då mina kompanioner
felicia och amanda höll i, men dom låg
ju bredvid mig dom. höhö.
så blev frukost först och sen ett gympapass!
därefter förberedde vi oss för vår stora vandring.
bytte om och knöt skorna ordentligt, samt
packade väskan med det som behövdes för en
hel dags vandring i skog och mark.
och efter hela åtta timmar var vi tillbaka!
en ond nageltrångs-tå, liiite skavsår, dunkade getingbett
och dunkande träningsvärks-ben. haha.
men gud så kul det var, nog den bästa promenaden jag
har fått iallafall. blev runt två mil och gud så jag är stolt
över mig själv.. och min klass förstås ;)

efte halva vandringen stannade vi blablabla-forsen och
lunchade. för vår grupp blev det korv med bröd,
alltid lika gott ute (: sen tog vi lite bilder på vägen ner vid
forsen, mycket fint.

när vi väl var hemma igen så blev det till att göra middag
och som för oss blev köttbullar/korv, spagetti och stekt lök!
mmm va gott det var! därefter mys vid elden och en mass prat.

mot kvällen grillade vi bröd (minns ej namn.. eldloppor?), korv
och marsmallows vid elden. till slut blev det tröttsamt efter dagens
äventyr så då gick vi och la oss! var varmt i en början....

idag:
vaknade jag några gånger före sju av att jag höll på frysa sönder
alla mina små tår och hela ansiktet... drog över halsduken över huvudet
och försökte somna om, tog bars någon minut så ringde allas larm..
då blev det upp och ha morgongympa och sen frukost.
därefter plockade vi ihop och städade runt överallt.
hade en liten aktivitet innan bussen kom också.

detta har varit en mycket, mycket trevlig resa som jag
mer än gärna gör om. kanske det att jag sover inne,
men ändå så var det en spänning med att sova ute
i vilda marken i den kolsvarta och kyliga natten!

nu är jag äntligen hemma och har duschat i 45 minuter,
haft ansiktsmask och hårinpackning och sitter fortfarande
i morgonrock för att njuta av renheten. haha.
helt sjukt vad lortig och äcklig man kände sig tidigare idag..
bläää.

juste, en jäkligt klumpig sak jag råkade göra idag
när jag precis skulle börja packa ur, det är att jag
slänger i mitt skolkort mellan brädorna på altanden så
kortet åker under :o... men som tur var så har jag ju en
hjälte till pappa!
han bröt upp brädorna och plockade upp mitt lilla röd/vita kort (:

nu ska jag klä på mig och så sen möta upp felicia och äta
på atalanta, en belöning för dessa dagar!
sen kommer linnéa också, ett stort plus (:
sen när vi käkat klart och så, så drar vi vidare till anna.

puss på allt detta. jag bara älskar't!
































kommer antagligen mer bilder senare.
eller a, troligen på fejjan.

nu är det god mat med felician!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0