rösträtt tack

det är tråkigt att när man blivit 18 år
och myndig och det är till att rösta
och man har lagt i sina vallappar för
första gången i sitt liv, som många
andra inte ännu får, då ska det vara fel?
sin egna röst är fel? man har gjort fel?
låter inte det konstigt?
alltså så är ens egen röst inte bara min?
utan jag måste tänka på vad alla andra tycker?
näää för nu gör fan inte jag det,
utan jag är myndig, ALLTSÅ SÅ HAR JAG EN EGEN VILJA
och jag röstar på det JAG TYCKER LÅTER BRA!
fattarni?
jävligt många som har svårt för detta...
och snälla, det står överallt: gör DIN röst hörd.
det har jag. men ni verkar stå för många röster ni...
fattar inte ert resonemang riktigt, tyvärr.

och underåriga behöver inte ens lägga sig i detta,
det här gäller fortfarande vi myndiga, alltså 18
och som SJÄLV har valt sitt parti och lagt sin röst,
ingen annan utan JAG SJÄLV.

jag hoppas ni lärt er någonting utav detta
alla söta och goa människor.
men var försiktiga med vad ni klämmer ut
ur era käftar innan ni vet något om detta.


ha en underbar natt.




Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så mitt i pricken P:et så du anar inte! G-R-E-A-T!

2010-09-21 @ 21:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0