en rensad garderob

idag har vi haft endast tre lektioner
och jag tycker dagen har gått skapligt snabbt.
var ner på stan efter skolan och inhandlade ett
par kängor och tre par lite mer partyplagg.
alla tre är dock svarta - inte så party det inte!
men med lite blingbling så kanske det sitter ;)

kom hem. rensade ut hela garderoben som jag var
tvungen till för att få in mina tre nyinköpta plagg.
helt proppat... jag rev ut allt, tänkte om vad jag
verkligen ville ha kvar och vad jag verkligen kommer
använda. kanske var runt 20-25 plagg som rykte.
och nu har jag kommit på den idéen att jag ska sälja dom!
för desa kläder (många utav dom) är såna plagg som jag
har köpt och sedan typ ångrat mig och inte använt, därför
bara hängt och skräpat, helt i onödan.
så nu tänkte jag att någon annan ska få dom till nytta.

så mamma var så snäll och köpte tre plagg utav mig
ikväll, dock hade hon "visning" för mig när jag låg nere
på soffan och sov i pappas knä..
så jag har inget minne utav hur dom plaggen satt inte...
bra försäljare jag. haha. hur ska detta sluta då?

vaknade nyss utav att mamma står ovanför mig och
säger: ne nu får du ta och ge dig! ryck upp da!
haha, - jahaaaa, vare nure? *yrvaken..*

juste, tog en promenad och vandrade hem till lina
och hämtade mina icke-hela-kängor-sen-förra-året.
för imorgon ska jag gå till din sko för att lämna in dom.
hon som sålde mina kängor som jag köpte idag,
sa att jag skulle komma in och visa upp hur skon ser ut
(troligen punktering i sulan) och så ska de se hur vi ska
lösa problemet. om det är punktering skulle dom laga det,
annars är det en reklamation (stavning?) och då kommer jag
få tillgodokvitto där och det tackar man väl inte heller nej till.
så får se hur det blir!

hade ju tänkt att jag skulle plugga ikväll, men icke.
har inte tid eller ork till sånt strunt.
klarar mig ändå, precis som alla andra verkar göra så!

nu ska jag sova istället och ge mig fan på att jag klarar
skolan och är duktig ändå. imorgon blir det hem till linnéa
efter skolan. äta och fixa och sen vidare in till stan och
mysa på interpool och sedan dansa lite på slicken.
måste ju inviga linnéas utgång! höhö.

natti stjärnor.
jag ser himlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0