det är lätt att förstå käraste folket

nu börjar jag undra om jag på riktigt
ska bli politiskt insatt, för jag är fan intresserad
nu när alla börjar gabba mot varandra.
detta är roligt, att förklara hur det ligger till.
att kunna få rätt i det man säger.
för jag har rätt, jag kan skryta om det,
för jag vet att det är så.

och därför var jag tvungen att gå ner
och sätta mig och kolla på valgrejset
på tvn med pappa några minuter till
innan sovdags. hej insatt tjej.
imorgon har det nog lugnat ner sig
om det inte är hundra gånger värre då!
låt se vad dagen har att ge mig,
gärna massa gabb, jag är tagg på att
stå för mitt ord. lätt!

nu blir det godnatt, eller en film först.
puss alla söta och icke söta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0