topp ett på hög nivå

pappa och jag började kolla på filmen på tv4.
the guardian - lätt bästa filmen jag har sett på länge!
satt kallsvettades, blundade, bytte sittställning, hade gråten
i ögonen och all hopp och tro i mina händer.
så nervös och så rädd.
den fick mig verkligen att tänka om!

nu har jag så fruktansvärt ont i magen.
den har satt spår.
nu är jag livrädd för hav och mörker, garanterat!
och det kommer ta tid innan jag glömmer denna film.
när jag börjat glömma, så ska jag se den igen,
för håller just nu på laddar ner den.

alltså vilka kämpar, vilken kraft.
att verkligen tro på sig själv och
ge livet till en annan person.
att verkligen kunna lita på en annan person
vid ett sådant tillfälle.

ungefär hälften av filmen kvar innan jag har fått hem den.
kanske måste kolla på den igen innan sovdags.
fast skola imorgon också, så måste sova...



tjingelingbadring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0