♪ ♫ en busschaufför, en busschaufför...

.. med inget glatt humör! ♪♫ ♫ ♪♪

denna dag är också snart slut och idag har man
gått igenom den med både skratt och en del
aggressioner.
fick reda på att vi har nationella i svenska efter lovet.
pallar fan inge mer nu.. det är slut helt slut i kroppen min..
har ingen energi kvar till skolan. vill bara göra allt roligt!

iallafall så på vår sista lektion fick vi prova på att vara funktionshindrad
och idag var det linnéa, amanda och min tur att prov på att vara blind.
så när vi skulle hoppa på bussen vid polhemsskolan så var det amandas
tur att vara den blinde med en svart lapp över ögonen.
då spottar busschauffören ur sig: sluta larva er tjejer, det här blir övertid för mig!

och då undrar jag, hur i hela helvete kan man säga så till en person?
och speciellt till en funktionshindrad?
även om han nu såg att amanda inte var det så är vi då vuxna nog och inte
larvar oss bara för att göra det, utan det var i syfte till ett skolarbete!
HALLÅ? gubbjävel rätt ut sagt.
det där får mig att skaka av aggression alltså.
patetiskt, helt jävla puckat!

om man ska jobba om busschaufför så ska man då kunna hantera
människor och vara social och trevliga mot dem,
annars har man INGENTING ATT GÖRA på den arbetsplatsen.
INGENTING!

så antingen är det du som skärper dig gosse,
eller så är det ditt val att du får med klagomål och risken
är att du förlorar ditt "älskade och roliga" jobb på den vägen istället.
ditt val.

SKÄRPNING!

annars så har min eftermiddag rullat på.
har fått i mig mat, blev kyckling idag med,
fast i klubbform.
alltid lika gott med kyckling :))

och eftersom jag blev så fruktansvärt förbannad
på busschauffören så har jag suttit i typ en halvtimme
och skrivit ihop ett helt A4 och skickat det till x-trafik.

det måste bli någon förändring, för en funktionshindrad
har samma rättigheter och samma värde som alla andra
människor på denna jord. tänk till!

nu ska jag försöka plugga.
dödstrött.
dödstrött på skolan
dödstrött på vädret
dödstrött på mig själv
dödstrött på fan allt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0