att bara behöva vara

gud så jag har mått bra idag!
vaknade runt elva. åt en gigantisk
och nyttig frukost.
jag ringde kusin och frågade
vad de hade för sig denna vackra dag
och de skulle ut i skogen och grilla korv
och sånt mysigt.
så de hämtade mig som var fullpackad
med kläder för en riktig fin höstdag.

åkte upp, pejje fixade med elden,
ronja och rebecka lekte omkring
så då passade jag och kusin att gå
en trip runt skogen med hunden krut.

fick prata ur mig och det som är skönast
är att hon förstår.
hon fattar mig precis.

kom tillbaka efter ett tag och då åt vi korv
och myste.

åkte hemåt till långänge. åt mat och
hjälpte ella med läxorna.
jessica kom in i rummet och såg hur
lycklig ella var när hon låg där i sängen med
mig och det är så skönt att veta att jag kan göra
en person så glad när jag bara finns och är mig
själv. precis som jag talade om på mitt svenskatal,
jag känner verkligen att de är mina syskon.
de ser upp till mig och högst upp på listan är det jag.

ella och rebecka lånade min telefon och skrev sms till folk...
ella skrev till en kille: älskar dig kram petra.
och sen skrev ella och rebecka tillsammans till min klasskompis:
jag VILL GÖRA BARN MED DIG PUSS OCH KRAM PETRA.

nää men inte skäms man inte, tur att dom är små och kan göra såna
saker... jag kunde verkligen inte bli arg heller, för dom är ju så söta
och oskyldiga. mina snötoppar! :) ett gott skratt iallafall!

sen kom köttet från älgjakten. så alla vi hjälpte till. och fort gick det.
kom hem för en timme sen ungefär. så har haft fullt upp hela dagen.
och jag är så nöjd att få vara där uppe!

så på höstlovet ska jag ta med dom barnen in till gävle och shoppa
med linnéa. ta en fika och bara vara.

blev även bestämt att den dagen jag kommer hem från stockholm,
alltså den sista oktober, då på natten till den första november ska jag
till stockholm igen, fast endast till arlanda med malin och hämta frida och emelie
som har varit på sin trip! så blir mat någonstans och väldigt mycket dunkadunka
för oss på vägen dit! hihi :)

även nu på torsdag ska jag och malin fira att hennes provvecka är slut
och det kör vi till på en brynäsmatch, hängande i barerna och därefter
en krogrunda. känns som en behövlig kväll för oss båda!

nu är det godnatt för mig och nu väntas en vecka till...
suck. men som man har sagt och hört hundra gånger
förut, så är det väl bara att kämpa på.
dagarna går ju framåt och mindre dagar återstår tills
det är vår student. vår student 2011. hjärta hjärta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0