vart finns prinsen?

att prata med en utav sina bästa vänner
och höra tårar börja falla, knappt utan anledning,
får mig att falla dubbelt.
när ingenting man gjort, ändå är ett fel.
vad finns det då att göra?
en gräns som säger till att jag inte kan eller vill ta mer?
lägga sig ner och komma krypande tillbaka?
eller fly från allt?

jag vill bara kunna mata ut vad som gäller
och få det igenom.
ingen ska må dåligt utav kärlek.
inte känna fel och klumpen i magen utav något
man inte har gjort.

jag älskar min vän och vill allt för henne.
vad det än är såsom pengar, närhet, kärlek eller vad som helst
så finns jag där. jag vill vara väggen att luta sig mot,
täcket att kunna dra över sig när man inte orkar mer,
en vän som hon vet finns när hon känner sig som sämst.

jag hoppas jag uppfyller det för dig,
och när jag säger något som kanske inte låter bra,
så hoppas jag att du förstår hur jag menar det...
jag vill inte dig något illa alls, utan tvärtom.
jag vill ditt allra bästa och jag vill kunna finnas för
dig i alla lägen.

kärleken övervinner allt, sann kärlek.
en äkta kärlek som syns.


_______________________________________________________________________


sitter fortfarande i morgonrock,
fått ut mig lite skit, men så mycket finns ännu kvar.
ska ta och rensa mitt rum från kläder och prylar och sen
ta en dusch som kan ta bort all aggression och sorg.

snart kommer néa och då hoppas jag att allt blir bra.
kvällen får bli som den blir, när den inte blir som den skulle.
vi gör den som vi vill att den ska bli.
vi två om inte fler.






Kommentarer
Postat av: LLLLL

jag älskar dig, du får mig alltid på bra humör. <3

2010-11-15 @ 18:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0