fullt ös stockholm, fullt ös!

hur ska jag någonsin kunna sammanfatta
denna helg som varit så fullspeckad och så
jäklans rolig? - det går inte!

fredag - mitt prov i skolan gick åt helvete.
men det brydde och bryr jag mig inte om för
jag hatar samhälle och jag ska nog fan börja
gå i kyrkan varje söndag om jag får g på det där provet alltså!

iallafall så mötte jag upp lina och vi drog till station
där chatrin och amanda stod och väntade på oss.
lina med hennes mobbade, men väldigt söta bag! haha.
satte oss på bussen som blev försenad..
sov inte en blund på bussen, bara en massa prat och skratt! :)

väl i stockholm drog vi oss direkt hemåt mot sundbyberg
där vi hade sovplats hos amandas moster!
kom dit, gjorde oss hemmastadda, hennes moster bjöd oss
på mat och sen gjorde vi ordning oss och drack vin tills 10 tiden
då vi gick ner och satte oss på en pub neranför och tog en öl.
därefter drog vi vidare till krogen garbo i sundbyberg och skakade loss!
blev en massa goda drinkar och vi träffade rätt många trevliga personer.
tex. grå-tröjan, brosan, randiga-tröjan, hanna montana, cigarren osv. haha.
alla fick så grymt söta namn!
klockan tre när det stängde så gick vi med våra vänner till grillen,
blev prat hit och dit och velade om efterfest eller inte,
men vi var så kloka att vi gick hemåt, trots våra efterföljare till vänner. hehe.

lördag:
vaknade runt tio.
hade tänkt att gå ner och köpa frukost,
men när vi vaknar så har hennes moster varit ner och köpt
frukost och gjort ordning det!
och det var inte den minsta frukosten heller, typ som en
hotellfrukost med all-in. haha tack så mycket! :)

gjorde iordning oss och tog en promenad till gallerian
i sundbyberg för shopping.
blev där i typ två timmar, lite småbakis och trötta så fick
vi tag i lite snyggt!
för min del blev det hårband, ett par tights, en tröja, spetts-top, smycken
och nå mer krafs.
gick hemåt, drog förbi kinarestuarngen och beställde fyra små rätter
som vi tog med oss hem och åt samt bjöd hennes moster! :)

därefter blev det dusch för alla och lite vila.
gjorde iordning oss, drog i oss lite vin och drog in till stan
för att se självaste konserten med travie mccoy och bruno mars
göta källare!
och om man säger så här, - det var då fan inte dåligt inte!
på en skala ett till tio så ligger de två killarna på topp tiotiotiotiotio.
och lite hedrande var det att de var första gången de hade spelning
i sverige också ;) höhö.
samt stod vi fyra meter från dom och två meter ifrån kim från andra avenyn.
kung!

efter konserten hade vi tänkt att stanna och dra på nån krog i stan,
men pallade inte det så åkte hem och drack vin och drog ut på garbo!
blev en liten kortare kväll, fast ändå längre pga. ändring av klockan.
fattade nada. haha.

söndag:
vaknade runt 11 och kände doften av rostade mackor
och såklart så var det amandas moster som hade gjort en gigantisk
frukost idag med och gjort lite extra med frukt och grejer.
snacka om att man njöt! inge bakis och hade sovit ut - då var det gott!

gjorde iordning oss, packade vår väskor och tackade för oss!
drog ner på stan, låste in våra väskor och gick och shoppade.
och för min del blev det ett par byxor och en tröja från monki,
en tröja till och lite småplock! hann inte så mycket innan vi skulle
vandra mot bussen.
när vi väl hade hämtat våra väskor på tågstation och fått reda på
vilken buss vi skulle på, så satt vi där, helt slutkörda, men ändå
så glada! kollade på alla videos från konserten och man kan inte
bli annat än kär. fina pojkar.

en toppenhelg och så lyckad!
har haft kanonkul och jag vill bara tillbaka.
vilket annorlunda uteliv alltså :D

väl i gävle så satte vi oss inne på station för att invänta
tjejernas tåg.
de satte sig på tåget och jag väntade in min vän malin.
när hon kom så åkte vi upp  och parkerade och tog en fika
på george's för att invänta vår planerade tid!
malin tog en sallad på mcdonalds och sen blev det en
sväng in på shall-macken för köp av redbull (hålla oss pigga) och
lite snacks (för att hålla sockret uppe) innan vi drog!
fullgubbens kvällscitat med två 3.5or i handen:
witch blabla..bitch blablabla.. bla! haha

och måste säga att det gick både fort och det var superenkelt
att hitta till arlanda! precis halv ett stod vi på terminal 5's parkering
och gick in för att möta upp våra london-väninnor :)
sen drog vi hemåt och kom hem runt halv fyra,
men då snurrade vi runt i gävle och släppte av flickorna och sånt också.
så det blev ju lite övertid ;)

känner att jag var lite i behov av att skriva min upptäckar-helg
nu innan jag glömmer det.
och min redbull sitter fortfarande i så är rätt pigg!
har tillochmed packat ut lite från resväskan. great.

men nu ska jag sova och jag måste säga det att jag
trodde aldrig vi skulle ha så här roligt och att travie
och bruno skulle vara så jävlans bra!
så himla nöjd med helgen :)
tack, tack och åter tack flickor!

och lite pinsamt att lina och jag kom på oss
själva att vi hade ändrat dialekt, på endast
en helg. helt sjukt! haha.

bilder och troligtvis filmer inkommer imorgon tror jag.
nu är det så att min kropp vill sova.
och det behövs. verkligen! :)

imorgon ska jag sova superlänge. så det så.
hörs hej. godnatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0