du är allt jag någonsin önskat

anna i min klass är nog den starkaste människan
jag har träffat. alltså psykiskt!
att kunna stå och berätta om sin mor som insomnat
av cancer för bara några månader sen och att
kunna berätta hur hon känner, hur allt var,
alla känslor och hur allt gick till.
alltså jag är så imponerad!

själv så började mina ögon fyllas med tårar bara
hon började att prata.
kände att det här skulle bli svårt för mig,
eftersom jag är en sån medlidande person.
något som dock är svagt när det gäller mig.

hon pratade iallafall i typ över en halvtimme
och jag satt där och försökte hålla inne mina tusentals
tårar och den smärtan som blir i bröstet och halsen
när man vill släppa ut, men tvingar sig själv att hålla inne.
fruktansvärd känsla.
satt och räknade till tio typ femtio gånger, samtidigt som
jag lyssnade till hundra på varenda ord hon uttryckte sig.

det sista hon gjorde var att hon läste upp ett brev som hon
skrivit till sin mamma och efter brevet, då sprack det.
tårarna spruta och jag kände hur klumpen gled ner från halsen
och jag kunde knappt hålla min tystnad.

anna, jag tycker verkligen att det du gjorde idag var enormt!
jag är riktigt stolt över dig och du fångade verkligen oss,
speciellt mig. och vår lärare som också föll tårar.

om man bara kunde få stötta och känna att det hjälper,
men det är inte så lätt alla gånger, även om jag så gärna vill.


vår dag fortsatte, men detta tal/redovisning har funnits i mig
hela eftermiddagen. var tvungen att skicka sms till mamma
och berätta hur mycket jag älskar dom och berätta hur duktig
anna var att framföra detta. och när mamma läste det hade hon
också börjat gråta. verkligen fångande, trots är det ganska vanligt
när det är en sann historia.

efter skolan blev det stan med linnéa, malin kom också så vi gick tillsammans
och kollade runt, käkade wraps med grillad kyckling och satte oss på tåget.
kom till ockelbo och då kom pappa och hämtade mig och vi åkte till sandviken.
lämnade lite grejjer där och sen hade vi tänkt att shoppa och lite så,
men då hade pappa bråttomt hem så vi skulle ta det en annan dag,
så han var väl mest glad att få sällskap mellan ockelbo och sandviken
kan jag tänka mig. haha.

kom till ockelbo och då tyckte pappa synd om mig när det inte blev
nå shopping och jag som hade planerat att köpa en ny julstjärna
eftersom den andra gick sönder.
så då svängde vi in på åkessons el och köpte en mycketmycket vacker
julstjärna som nu lyser så enormt fint i mitt fönster.
den ska jag sova med på inatt, bara för mys!

och mer mys blir det snart när lina kommer.
ska försöka plugga lite, kolla på hockeyn och sen har
hon lovat mig att sova här så blir mycket mys ikväll!

nu har hockeyn börjat, så vi hörs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0