det går inte att smälta något så hårt

skulle sovit för en timme sen,
men bloggen som får mig att
gråta av kärlek och sorg, höll mig vaken.

har suttit och läst alla inläggen,
om och om igen.
och jag kan inte förstå...

ett oskyldigt barn som inte hunnit
upptäckt mycket av sitt liv,
får en sjukdom som gör henne
svagare och svagare..

läste om dessa positiva stunder
då hon mådde bättre och de såg
hopp om hennes liv,
men som sedan drogs tillbaka i det
svarta hålet som de försökte hålla uppe
så länge som möjligt.

nu är det 14 dagar sen hon lämnade
sin kära familj och alla runt om.
14 dagar sen hon blev av med sin smärta.

så liten, men ändå känna på sig att nu händer det.
att som föräldrar inte höra deras dotter säga godnatt
tillbaka vid läggdags.
hon drogs tillbaka, halvt slutade kämpa,
hon orkade inte mer.
hennes kropp hade kämpat i en sån lång tid
och nu var det meningen att det var över...

att hennes far hörde hennes sista andetag,
se henne sjunka in mot sin frihet och som
föräldrar inse att allt kämpande kunde läggas på hyllan.

hon är nu där uppe i det blå, har kraften tillbaka,
en frisk tjej med full energi.
en ängel har hon blivit, som vakar över de nära och kära.

och om jag får tro så kommer hon vara en otroligt bra
skyddsängel för dem som kämpat så hårt för hennes liv.
hon kommer aldrig kunna tacka er, trots att hon nu är
en sån fin ängel och lever där uppe.

när jag läser bloggen känns det som om hon är mitt barn,
att jag har förlorat något.
hon sitter i mitt hjärta och det är svårt att slita ifrån...
jag tänker låta henne sitta där och sjunka in.
för du är värd all plats i världen, i allas hjärtan fina du!

nu ska jag lämna dig för en natts sömn och drömma
om alla vackra människor som lämnat oss och nu
är våra änglar som värmer oss om nätterna.

en mening som jag först tyckte bara lät bra,
men som jag nu har tänkt mer och mer på.
det är nog så, att livet kan vara krokigt,
men det har alltid en mening.

har varit osäker, men nu känner jag att
den texten ska finnas på min kropp så
länge jag lever på denna jord.

och varje gång jag tittar på den,
ska jag tänka på allt gott och ont.

lev för varje dag kära ni.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0