att vara tvåbarnsmamma?

vilken jävla dag rätt ut sagt!
ungar hit och dit.
snöstorm som fan.
plus att man såg ut som en jävla
buske på legitimationen
som jag fixade idag.
herregud.

började med att amanda och jag gick
upp vid åtta.
fixade oss och sen kom pejje och barnen
och hämtade och skjutsade oss till stationen.
tog tåget till gävle och gick direkt till polistationen.
satt där i typ förtio minuter och sen fick vi gå och
och knäppa kort och skriva på.
redan då blev ungarna otåliga.
tog bussen till max och käkade gott!

sen buss ner till stan och shoppade loss lite.
arga och glada miner, omvartannat.
men sånt är livet.
bara att andas liksom.

mitt inköp blev idag
ett leg
två nagellack
lösögonfransar
lösnaglar.

onsdag eller torsdag blir det en sväng
till in till stan och inhandla något fint
och en vårjacka som lockar rejält. höhö.

nu ska jag ta och äta lite mat
och sen blir det nog lite filmmys med
tjejerna här hemma.
låter som en grymt skön måndagkväll för mig.

imorgon taggar jag tandläkaren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0