jag älskar verkligen italien

okej, jag kan inte hålla mig.
nu har jag packat upp och tagit
mig en snabbdusch, även
gosat med mamma, pappa och hunden.
och som jag har längtat efter dom! hihi.

beskriver lite kort om vår älskade och underbara
vecka i syditalien på hotellet santa lucia och byn tropea.


vi har varit på stranden typ varje dag,
poolen typ tre dagar,
sjävla centrum tropea varje dag,
både dagtid och kvälls/nattid.
helt underbara kvällar med massor av drinkar
och härliga människor.
ätit konstig mat, ibland apäckliga.
jag råkade beställa pasta med bläckfisk,
det gick att äta tills jag fick se en bläckfiskarm med
såna där gummipluttar. haha. fyfan!
har även ätit musslor och annat kladd.
vi har haft mys vid stranden, nattbad,
åkt bil (fort gick det) med våra nybekanta vänner.
nästan kört på en vildhund. (:o)

allt gick så bra, enda tills jag tappade min plånbok
på flygplanet.... fick typ damp/panik/ångest/aggression osv.
på samma gång. skulle typ precis ringa flygbolaget
då en flygplans-meckar-kille ringer och säger att han
hittat min plånbok och hade sökt på min namn på eniro
för att kunna få kontakt med mig.
alltså, hur underbara människor finns det inte då? :D
till och med så att det blev lite skämt i det där samtalet
med honom och sånt gillar jag!
så plånboken ska då beräknas skickas på posten
på fredag, så får se hur och när den kommer fram,
men tack snälla du, meckar-killen..
- sådana som dig borde det finnas flera av!

åh, det finns hur mycket som helst att berätta,
men har ingen lust att skriva,
för ni kommer inte orka läsa. haha.
men har haft en superbra vecka och jag åker gärna
tillbaka dit och hälsar på våra älskade vänner!

inget jag ångrar, verkligen inte!
men är glad också att jag är här hemma igen
och kan träffa mina andra älskade vänner :) hihi.

bilder kommer senare när jag har tid och lust.
nu ska jag försöka sova några timmar innan jag ska
upp till skolan och ha betygsnack och fika.

puss på detta.
puss på italienveckan och E och L.
puss på mina vänner.





EN utav alla otroligt vackra bilder kan ni få ta del av nu :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0