brustet

för så lite kan man tydligen betyda.
men mamma är smart hon,
bättre att ha få, äkta och bra vänner,
än många, falska.


ska jag behöva tänka på alla?
varenda jävla kotte?
är jag bra då?
är jag en riktig vän då?

jag försöker jämt göra så att
allt ska bli rätt, men ibland
så går det inte.
ha förståelse till det.
alla kan inte göra rätt jämt,
inte ens den bästa.

jag försöker tänka på alla
på samma gång och klart
som tusan att det är nån som
sätts i kläm iallafall.
det är inte meningen,
men försöker göra mitt bästa iallfall.
ha den tanken.

jag vill inte vara den gröna bananen
och göra allt värre.
tvärtom, försöka lösa problemet
och inte sitta och krafsa upp en massa
och göra det värre.
bättre att bara säga det man ska ha sagt
och sen stryker man ett sträck.

för vissa är det ju inte så enkelt.
men där kommer den gula bananen in.
mognaden. att inte sitta och tjafsa.
bara förklara och förstå,
sen är det bra.
det är inte så jävla svårt.

jag trodde jag var en stark person,
som klarade av en massa.
jag har nått till en gräns som inte
kan ta mig längre än så.
det har tagit stopp,
jag orkar inte av det mer.
jag måste få ny energi och
försöka bygga upp mig själv.
komma tillbaka till den petra som kan
ta emot kritik.
just nu är jag svag, jag erkänner.
jag klarar inte av en massa motgångar.
jag lägger mig. det flödar en massa sorg
ur mig, bara något litet uppstår.

svag.
ta mig som jag är och inse hur det ligger till.
jag har dom som lyssnar och förstår.
det är jag så fruktansvärt tacksam över.
jag har också dom som inte alls kan inse,
men även dom som inser, men inte alls
kan stoppa gnatet.
välj själv i vilken sits ni sitter i.
jag vet då att ni alla finns i någon av dom.

ska detta förstöra en del av min sommar,
så ska det här bli det sista jag säger.
att klandra ner och bara få en person
att må dåligt, det är hemskt.

somsagt, jag har försökt att få dig att förstå
och även själv förstå och sätta mig in i din situation.
men allt blir inte rätt jämt.
jag ber om ursäkt för dom gångerna jag gjort fel.
verkligen.
förlåt för det.

men alla är inte perfekta.
ingen egentligen.
inte jag, inte du.
men försök ta mig som jag är
och klandra mig inte för det.

och om jag nu betyder mer än så
som du säger, då tycker jag att du
borde ta och ändra inställning och visa
mig det, så jag inte behöver känna av den
här känslan av otacksamhet och nerkränkning.
jag mår inte bra av nuet..

Kommentarer
Postat av: sofie sjöberg

jag finns hos dig i ur och skur, ring om det är något! dygnen om... älskar dig vännen

2010-06-15 @ 01:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0