VÄRLDENS BÄSTA HELG

jag har verkligen haft en av världens bästa helger nu i helgen.
den har varit så jäkla klockren och aprolig!
började på fredagen med att jag, lina och jennie fick skjuts
av tomas upp till amanda. var där och väntade in allt folk
och sen käkade vi tacos. emelie, jag och jennie var tvungen att
cykla till parken och fixa tältet som stod innanför spelarlinjerna.
där var några kända personer. höhö, ej nyktra...
gjorde ordning våra matchtröjor
genom att skriva vårt lagnamn fjaus och kludda lite fint på ryggen!
primaballerina blev dom också!
drog sen till kollot där en massa folk var. onödiga och nödiga folk. haha.
blev där en halvtimme och sen gick vi hem.
packade om våra fina resväskor och la in dom i bilen som skulle skjutsas
upp tidigt dagen därpå. sen skulle vi sova, men det var ju ganska svårt när vi
var runt tolv stycken och alla pratade och hade sig. blev några timmar iallfall.

lördagmorgon vaknar man av att några tisslar och tasslar med saker,
så då var det lika bra att ta sig upp och börja göra sig i ordning.
runt halv åtta började vi röra oss mot parken med fullproppade kylväskor
med mycket gott i. det var då vi öppnade vår första burk.
väl på parken blåste vi upp madrasser, la ut filtar, kuddar och drack.
lyran startade och som vi hejjade på alla lag :D
sen var det vår tur och nerovositeten höll på göra mig galen.
men kul var det, fast vi förlorade! haha
gjorde världens grej också, typ ner på knä, vicka ner på marken och
kasta bollen baklänges. ingen som kan slå den inte. haha
hade ett jäkligt bra lag som vi spelade emot.
killar, jättebra killar. till och med så bra att vi fick ta handikappbanan
som var lite kortare. haha snälla boys.
efter matchen drog vi till vårt tuffa tält och taggade om till nästa match.
goda drinkar och en massa vattenkrig med våra tuffa vattenpistoler.
andra matchen mot laget häst förlorade vi också mot.
men vi hade lika roligt för det vi. allt var liksom som ett skämt,
och det var det som gjorde oss till så jävla bra!
efter den matchen blev det lunch inne på öltältet.
hann knappt komma till tältet så skulle vi spela vår sista match
mot östby.... bara killar. och då kom ju sjuka malin in och var brännare också.
det var nice och våra poäng höjdes rätt mycket.
vi kunde ha vunnit!
men som man har sagt hela helgen, vi var inte där för att vinna,
vi var där för att ha kul. och KUL DET HADE VI! :D
kollade på finalen och sen traskade vi hem mot amanda.

väl hos amanda så blev det duschning, matlagning och fixning.
sen kom det folk, ännu mer folk och sen åkte vi en fräning epa,
eller på flaket till parken. haha.
drack god (host) champagne innan vi gick in på parken.
och så hann jag träffa lilla jacob från sthlm också, mycket trevligt (:

vad ska man mer berätta.
händelserik kväll. blod, svett och tårar?
jo, nästan så. inte bara jag då, men usch...
skratt och några timmars aggression så
blev det efterfest på andra sidan vägen.
blev där ett bra tag och jag och linnéa traskade
hem till amanda och var där klockan 6 i morse.
haha. vi är bra.

nästa år kör vi dubbelt upp!
okej? jag är på.
ni är också på, det vet jag.
för denna helg har varit den bästapå väldigt,
väldigt länge och jag kommer ha kvar detta i
minnet så länge jag kan.
TACK TJEJER!


idag vaknade jag och linnéa efter fyra timmars sömn.
jättebra. haha. kollade runt på resterande vänner
och dom sov så gott så.
sen började vi städa ihop i huset, käkade och vilade lite.
tog halv fyra tåget till ockelbo.
hem och käkade och sen följde jag med far ut i skogen
och skulle plocka lite hjortron, men det fanns inte mycket inte.
så då fick jag köra lite, blev en vända upp till magnus och susanna
och kolla på alla olika sorters valpar som dom nu har.
en del busfrön och andra små utan ögon. gullisar!
sen blev det en sväng till farbror.
nu är man hemma, har fått i sig lite gott kaffe
och ska strax lägga mig för att ännu en gång,
ta sig upp på en måndagmorgon för att dra sig till jobbet.
nu är det bara fem dagar kvar. sen är man fri.

semestern kommer att bestå av vila,sol, bad
skara? sthlm? uppsala?
ja, säkert ännu mer, men låt se vad som tar
mig till det roliga.

några bilder sen igår:


















inneboende


älskade tröjor



till sist, men fan inte minst - vårat älskade lag FJAUSARNA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0