jesus

det här har varit en väldigt ovanlig
måndag för min del på jobbet!
började med att en vit springelspaniel
kommer springande på kyrkogården
vid åttatiden, så jag lockar den till mig
och får tag i ett ballongsnöre att binda
fast som koppel! haha.
gick med honom till garaget och försökte
hitta något bättre att ha runt halsen,
men hittade bara en telefonsladd, så den
fick duga... sen hittade jag ett rep som
fick bli hans halsband och koppel!

hade ingen aning om vad den hette,
vems hund det var eller något...
så det var bara att ringa polisen och
berätta. såklart hade dom inte tid att komma
och hämta hunden, så jesus, som vi då började
kalla honom, fick följa med mig vart jag än gick
och rensade gravar. så jävla söt! haha.
men det blev lite jobbigt att ha honom släpande
efter mig hela tiden så jag knöt fast honom
vid ett träd, men bara jag gick tio meter bort från honom
så satt han med huvudet i vädret och kikade efter mig
och skällde för att jag skulle komma tillbaka!
och när jag väl kom tillbaka blev han heltokig
av lycka! snacka om gullig hund.

på frukosten fick han halva min macka
bara för att han såg hungrig ut och sen fick han
bullar och vatten.
på lunchen kom maya med ett riktigt koppel,
hundfoder och en leksak till honom.
även ett päron till mig. hihi.

såklart så orkade inte alla med sin mat,
så jesus fick alla rester.
gissa om han mådde bra? ;)

sen ringde polisen och sa att vi skulle ta honom
till vetrinären, så jag, maya, tobbe och jesus då,
åkte till therese i åbyggeby för en koll.
hittade ingen ägare genom siffrorna i örat
och han hade inget chip insatt....
så vi åkte tillbaka till kyrkogården.
när vi kom dit hade jenny varit och köpt
ett ben till honom som han gillade starkt! hehe.

precis när han har det som bäst så ringer
vetrinären och säger att en gubbe vill att vi kommer
upp till kyrkans hus med hunden för att han vill se
om det var hans hund.
så jag, maya och jesus knallar upp dit,
och mycket sant så var det gubbens hund
och jesus hette inte jesus, utan lucas! (:
gubben tackade så mycket och sa att hunden tidigt
imorse hade stuckit från gården i åkrarna,
men ingen av oss kunde förstå hur han kom till kyrkogården?
det är ju trots allt en bra bit!

jag fällde någon tår när jag sa hejdå till söta lucas.
jag och maya som hoppades så att få ta hem den jycken
hem till maya och ta med han till sjöbacken på eftermiddagen,
men icke. skönt att det löste sig iallafall.
vi trodde ju från första början att det var en från marknadsknallarna
som hade tappat bort sin hund och sen bara åkt i väg,
eftersom det inte var någon som hörde av sig på hela dagen.

e
fter jobbet så drog jag till jennie en sväng och hälsade på,
sen cyklade jag ner till maya och spelade spel och käkade.
därefter kom lina och vi drog till sjöbacken och stekte lite!
sen blev det kallt så vi gick till ica och köpte lite gott
och sedan hem till maya och hade mys!
har suttit och planerat hawaiilördagen också,
den kommer bli super! (:

nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen,
jag bara hoppas att morgondagen bli lika som denna.
med en kyrkohund med mig när jag jobbar,
det var inte fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0