från tusen till noll.

rummet är rätt så clean.
jag ska strax färga hår.
jag har fått i mig mat,
datorn är snart rätt clean från
bilder, filmer och musik.
så nu får man plats med mer!

och om ett tag får man ett ellet två, kanske tre
samtal från vänner om hur kvällen blir.
antingen mys med tjejerna, eller mys i bastu med
båda sorter.
får se, och bråttomt har jag inte heller.
natten är ung, när jag ser dig åldras.


jag känner dig så väl,
jag ser direkt om nåt är fel.
jag frågar inte vad det är,
som tynger dig.
mellan oss finns inga spel.

jag hoppas du förstår,
jag finns kvar när tiden går.
och har du sorg så är den vår,
jag stöttar dig,
när dom frågar hur du mår.

säg att det är regn,
som faller på din kind.
bara lite regn.



gick in på en sida idag, som jag inte har besökt på länge,
hittade så mycket fint och gammalt, sånt där rostat
som bara ligger.
kände hur det ryckte till i mig och jag blev att stirra in i väggen,
kom på hur det var och hur jag kände.
det konstiga är att det är annat nu, trots att det är mig nära.
'jag älskar dig, mest utav allt.
du är den enda.'
man ska aldrig lita på ord.

lägg det på minnet,
så har du inget att klaga över sen.

tror för mycket, när man inget vet.
man säger för mycket, när man inget har att säga.
undra vad som menas med det man gör.
att bara spela spelet för att tro att man mår bra,
eller försöka glömma det man har.
ens eget problem att lösa,
bara det att livet är inget att slösa.
säg det du menar och inget annat babbel,
för att få det att låta bra.
du vet vad du är, dags att börja gräva där.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0