tankarna flyger omkring i vintervind



åh, måste bara visa pappas julklapp som han fick av hans jobb!!!
en dubbelfilt och på ena sidan är det brunt ehm.. jätte mjukt och lent
material och på andra sidan är det äkta fårull!

så jäklans mysig!

mormor, just nu tänker jag på dig...
att dina 99 år skulle du fylla idag och du skulle haft
din 99:oende namnsdag, vid namnet eva.
dock var det 16 år sedan du lämnade oss...
jag var bara fyra år och minns dig så väl.
dina lockar, dina ljusa, nästan vit/blonda lockar i håret
och hur du jämt skulle bjuda på de syrliga karamellerna
när vi kom och hälsade på dig.
jag minns dig så väl och det som gör mig glad och gör
att jag kan sitta här och le nu är att jag vet att du är med oss.
jag kände i kyrkan igår, du finns.
du hjälper mig de gånger det är som jobbigast,
jag vet att det är du som är min starka hand som i de sista sekunderna
löser allt. det är du!

just nu sitter vi här samlad och du skulle varit här och sett
hur lyckliga vi är och hur bra vi har det.
fast ändå så tror jag du vet mer än vad jag tror.
du har koll på oss.
såg en bild häromdagen på dig när du sitter i vår soffa,
i den ruttiga och fula soffan vi hade, men du så lycklig.
och där stod jag bredvid med en ny docka och ett sånt
där stativ till mikrofon med högtalare som var så populärt för
14 år sedan. haha, en bild att skratta till.

men du värmer, du finns, du ser, du hör.
och du ska veta att jag de gånger du är och hälsar på
så hör jag dig, jag känner dig men jag kan inte se dig.
de tecken du visat, det tyder på dig.
allt är du.
och inget ont vill du heller, du bara finns för att vara där.

trots att jag ändå bara var 4 år när du lämnade oss så har jag
otroliga minnen och kan se dig så tydligt framför mig.
du är inte borta, inte i mina och inte i våra tankar.

senast idag så sa mamma att idag skulle du fyllt 99 år.
och sedan kom morbror och sa samma sak och när jag tänker efter,
gud så länge du lever. för du har ju inte gett upp ännu :)

jag hoppas förevigt du finns vid min sida och visar det som är du.
de klapparna på axeln jag kan få, eller fotografiet som var omöjligt
att ramla ner på golvet, men gjorde det ändå eller de gånger jag hör
dig viska något som ett hjälpande ord. eller som de gångerna när jag var
runt 8-10 år då jag satt och gungade och helt plötsligt fick dig i tankarna
när jag kollade upp mot himlen och så såg jag ditt ansikte som formades
av molnen. - allt är du!

med detta ville jag bara visa tanke och kärlek till dig mormis,
du lever somsagt i mina tankar och idag vill jag och vi gratta dig
på din 99 årsdag! det hade varit ett jättekalas om du hade varit nere
på jorden tillsammans med oss, men hoppas du firar rejält där uppe också!
hälsa dina nära och kära där uppe, så syns vi snart!

älskar dig fina ängel♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0