förr och nu, det vill sig vara samma sak

och så här blev min dag:

började så glatt att jag satte mig på halvtolv tåget
mot gävle för att möta upp linnéa och gå på vårt planerade
studiebesök på brynäs.
men då när vi kommer till kolforsen med tåget så stannar det,
vilket det ofta brukar göra när man åker mellan ockelbo-gävle
och tvärtom. då så kallade tågmöte.
men denna vackra, eller snöiga dag så var det inte ett tågmöte,
utan det gick inte att ta sig fram på spåren pga. allt snö och dom
höll på att skotta för fullt, så växlarna funkade då inte heller och bommarna
var det också fel på.
så där satt vi, en massa folk på tåget, då vissa som skulle hinna med tåg
till arlanda osv. tufftufftågets förare meddelar oss i stilen utav:
"Ja hej och välkomna till vintern 2010! jag vill här med meddela att vi har fel
på det och det och det och det och det och det.... och vi kommer därför att
komma in då och då, förhoppningsvis.... osv."
den beräknade tiden var då 11.51, men klockan blev 12.10 och vi stod fortfarande
kvar i kolforsen... klockan blev 12.30 och vi hade rullat högst 20 meter.
och när klockan är runt 13.00 om inte mer så fick vi rulla in på perrongen och stiga av.
och nu vill jag bara säga att JAG HATAR TÅG OCH ALLT SOM HAR MED TRAFIK ATT GÖRA.

aja, väl i gävle så blev det snabba steg upp till stan och möta upp linnéa.
juste, vi var dock tvungen att skippa vårt studiebesök idag eftersom jag blev typ en halvtimme
försenad. så det där får vi ta efter jul.
vi gick och käkade och hann med två affärer på nian innan emil och anna ringde
och sa att dom hade kommit till stan.
full fart tog vi oss till rådhustorget där de plockade upp oss.
sen var vi på väg till arlanda.
musik, musik och åter musik som dunkade hela vägen ner,
dock var det mest jag och néa som sjöng och hade oss! hehehe.

väl nere så fixade vi annas väska och skulle gå och ta något att äta,
men då var emil tvungen att flytta bilen utifall lapplisa skulle komma,
och tänk att han hade den turen att när han kommer ut så står det
en man där och kollar på hans bil och frågar om det är hans och emil
svarade ja.... och då sa mannen att emil hade tio sekunder på sig att
flytta bilen innan han får böter på 900 spänn!
en jäklans tur att han inte följde med oss damer på toaletten alltså.
härliga tider!

käkade lite mer och sen satte vi oss och kollade på en massa folk.
faktiskt ett rätt roligt intresse jag har införskaffat mig.
att se hur människor faktiskt beter sig. arå.

sen kom det till det jobbigaste, att ta farväl av lilla anna.
hon grät, emil höll allt inne och när de stod där och kramades
så kände man klumpen i halsen och ögonen fylldes med tårar...
så vackert, så sorgset!
men då tänkte jag såhär, det är nio dagar och dom kommer gå fort!
försökte intala emil så jag fick nog han på ganska bra humör :)

efter farvälet så blev det full dunk hela vägen hem också.
råååligt!
släppte av linnéa i skutan och sen drog vi hem till obo.
har myst med mamma hela kvällen! gosigos.

nu ska jag bädda ner mig och sova till klockan sex.
sen fix och därefter kommer barnen.
då blir det tåg till skolan, som dom har längtat! haha sötfisar!
pyssel och mys i skolan, slutar väl runt lunch :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0