handen över mitt huvud

rätt nöjd över min söndag, som jag trott!
trots att jag sov till klockan ett och kollat på
skidor på tv samt ätit så har jag ändå hunnit
att pluggat fyra timmar och fått en del arbeten klara!
alla frågor till provet är klart,
även de andra stencilerna. papper på papper.
kerstin älskar nog papper. a, det tror jag!

sen har jag skrivit loggbok för projektarbete.
(inget ni behöver läsa egentligen...)
och räknat ut att om linnéa och jag börjar vårt projektarbete
om en eller två veckor och kör två gånger i veckan,
cirka 3 timmar varje gång inklusive förberedelse och städa ihop,
plus skriva loggbok och planera, så kommer vi upp i cirka 8 timmar
i veckan och om vi då kör i cirka två månader alltså
8  timmar i veckan x 8 veckor = 64 timmar plus våra försök och allt
krångel till att hitta lokal, träffat olika personer, haft möten
och försökt planera, har samlat ihop cirka 20 timmar.
så 64+20=84 timmar. och om vi då säger att vi kör två veckor
extra på det eller bara gör någon speciell avslutning så kommer
vi upp i precis 100 timmar som projektarbetet går ut på.
och jävlar linnéa om vi fixar detta! då bjuder jag dig på en riktigt
god drink på krogen kan jag lova dig! :D

åh, det där tog väldigt mycket av min energi att behöva tänka
så mycket. men visst var jag liiiite matematisk där?
ahaaa, visste väl det. och som tacken för att man är så duktig
och för att pappa tycker så synd om mig för att jag sitter och sliter
så hemskt och vet knappt vad jag gör ibland så gav han mig
pengar så att jag kan köpa min kavaj och byxorna som jag egentligen
önskar mig i julklapp, men de kan inte köpa det till mig för då blir det bara fel.
så tack papsen, guldvärd - även utan dessa pengar ska jag säga dig

nu blir det en lång och skön dusch och därefter sova till klockan sju
då man ska upp och starta en ny vecka i skolan. hejja!

se det positivt, när det är som mest på botten.
jag försöker.
kanske lyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0