ge mig lov att säga nej

för det första så vill jag säga att jag är så fruktansvärt
glad och lycklig för alla personer som ringer och kommer
hit på besök för mammas skull och kikar läget!
människor med varma hjärtan! :)

en granne var nyss hit och hade bakat två sockerkakor
till oss, speciellt till mamma såklart ;)
och så drog hon till med ett skämt i stilen utav att mamma
inte kunde baka just för tillfället. helt rätt, men hon klarar
av mycket ändå, men det tar sin tid.

idag har det inte gjorts mycket i skolan.
nu känns det att jag behöver lov, jag behöver min vila.
som tur är så fick jag reda på att vi är lediga på torsdag,
eller ja, har bara en föreläsning på morgonen och sen är den
skoldagen över. och på måndag nästa vecka har jag och linnéa
endast ett studiebesök på en daglig verksamhet och sen kan vi gå hem.
så fruktansvärt skönt! och på tisdag så är det pyssel på förmiddan och då
har jag lovat mina två änglar att de ska få följa med mig i skolan och titta hur
jag har det! sen vid lunch blir det tåg hem med dom och sen drar man mot
arlanda och lämnar annis där :)

just nu har jag ångest och noll kraft.
har ett religionsarbete som ska vara inlämnat på fredag, senast!
och jag fattar ingenting... orkar inte ens fatta. jag har ingen kraft. alls.
har iallafall lyckats fått ihop alla svar på frågor som skulle vara inlämnat
för tre veckor sen. jippie....
men jag känner så här, att varför ska jag kämpa för sånt som jag inte ens
tycker är roligt och inte kommer ha nytta av senare?
jag menar, r-e-l-i-g-i-o-n.........
ett ämne jag inte alls behöver ha... jag tänker inte precis bli präst?
och om jag jobbar med barn så får jag väl läsa bibeln för dem?
asso, tänk.
jag känner dock att jag hellre satsar på de aktuella och intressanta
ämnena som jag behöver för min utbildning.
satsar stenhårt för dem och ser att jag är en aktiv person och får
då ett jobb. troligtvis.
än att jag inte kan nåt sånt och är expert på bibeln. HEJJA MIG!
nä så går det inte till.
jag känner så här och nu lämnar jag in så gott jag kan,
sen får grisen säga vad hon vill.
för ska hon grymta så som hon gjorde mot en klasskompis idag,
så kan hon lika gärna sätta ig på hela klassen.
äckelpotta.

men nu har jag iallafall fått lite skrivet plus en kopp kaffe som ligger
och myser sig i magen, så hoppas jag kan få lite gjort nu innan jag
ska fixa en massa till morgondagens show. nervös? hejhej - det var jag det.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0