en riktigt god jul allesammans ♥

min dag har i stort sätt varit underbar!

för det första fick jag en liten sovmorgon
hos kusin, enda till klockan nio då jag kände
att jag var tvungen att gå upp och vara lite social
när jag väl är där! hehe.
käkade frukost och myste med sötan!
sedan packade jag ihop och vi drog till stan,
blev avlämnad på station och tog tåget hem.

väl i lilla byn så kom papi och hämtade mig och vi
åkte och köpte en underbart fin julblomma till mamma
samt köpte den goda pepparlaxen!

kom hem och satte igång med julstädet som pappa och jag
fick stå för i år eftersom mammas handled säger ifrån!

så när allt blev klart efter fyra timmar,
och när vi äntligen ställer oss och ska  njuta av vårt fina pynt
och den vackra granen så bryter alla ut
i skratt då vi ser julgranen i plast stå så snett och lysa!
haha, så jäkla fult!

blev en dusch och fix och sen tog jag bingolotterna och
drog och hämtade upp lina och vi åkte till malin för
att spela bingolotto på uppersittarkväll och mysa!
- och mys blev det! julmust och god choklad, tillsammans
med tre fina vänner som betyder så oerhört, bra känsla.

vid elva skippade vi bingolotto då vi insåg att vi inte skulle vinna
något så då satte vi oss i en iskall bil och drog på midnattsmässa
i ockelbo kyrka!
så vackert, så varmt, så ljuvligt och det lilla extra kom då när vår självaste
ockelbo-prins Daniel reser sig och håller tal då han berömmer vår by för vår uppmärksamhet
och omtanke och att han får känna sig som en vanligt person när han kommer
hit och att vi inte är påflygna! ett underbart tal och det värmde varmt om hjärtat!

nu är jag hemma och det är jul, det är självaste julafton!
jag ryser av bara tanken :)

imorgon blir det julfrukost med gröt och skinka osv.
sedan upp till mo och hälsa godjul åt några och sedan är det
dags för julbord samt kalle anka. därefter blir det julklappsöppning!
något som man alltid kommer längta till, bara utav att öppna dom.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0