en glasklar glimt går aldrig sönder

min mamma är så förstående,
ett sånt bra stöd.
jag älskar henne och hon gör verkligen
så att jag mår bra.
jag följer hennes råd och på den vägen
vet jag att det blir bra.
tänker fortsätta göra det och jag skiter i resten.
du är den som får mig att stå upp och le.

min pappa är världens bästa.
han gör mina dagar med hans leende och
all den kärlek han ger mig.
ställer upp till 110 %.
för mig och för andra.
en sån god och snäll människa finns det
inte många utav.
jag ser till att ge all kärlek och lycka tillbaka
till honom. och jag tror jag lyckas.
det är inte många gånger jag gjort honom besviken
och det är jag glad över.

min hund.
världens finaste.
behöver inte säga så mycket om honom.
bara synen gör en svag. bästa du!

dessa tre är min familj.
och dem jag kämpar mest för.
för att hålla oss ihop och vara lyckliga
- tillsammans.

jag själv bryr mig mycket om andra och har
ett stort medlidande i många situationer,
som både kan vara positivt och negativt.
jag försöker göra allt för att en människa i min
omgivning ska må bra.
och i flesta fall så lyckas jag och får bra respons.
vilket jag är rätt stolt över.
men vissa gånger hamnar det snett
och då frågar jag mig själv,
är detta något som är rätt för mig?
gör jag det rätta nu, eller vad händer?
och i många fall så visar tiden mig svaret på det.

livet kan vara krokigt, men det har alltid sin mening.
- något jag tror så fruktansvärt på.
allt har sin mening.
utan att ens förstå det så tror jag att det visar sig någon gång.

tänk med sunt förnuft.
är det verkligen nödvändigt allt man gör?
ställa till saker helt i onödan?
eller varför gör man det egentligen?
kanske man får svar på dessa om några år..
vem vet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0