inte långt kvar

kvällen blev mycket bra igår, trots min oro!
tog min bra:a cykel ner till station, klev på halvåtta-tåget
mot gävle. stekte lite med grabbarna, därefter avgång!

träffade på två galna bergbybor. m, jag älskar er!
mötte upp linnéa (konstigt va? jag vet, har typ aldrig varit med henne förr..)
vi skulle då ta en buss som gick halv nio till sandviken,
men så bra som vi är så stod vi och väntade vid en busshållsplats
där inte bussen går längre. BRA!
så då kikade vi efter nästa buss, som då skulle gå en och en halvtimme senare..
då blev det 180 till sandviken med linnéas låtsaskusin! tack för skjuts och sällskap!

hela gänget var så snäll och mötte upp oss vid statiol och därefter gick
vi hem till freddie och lovisas nya lägenhet där då dom hade inflyttningsfest!
great! jättefint och bra utrymme. hoppas ni kommer trivas!

blev lite knasigheter där tyckte jag. en ogillaknapp skulle nu funnits
här. då skulle jag tryckt där. det gick lite överstyr, tur att jag inte känner
det folket. pinsamt, riktigt pinsamt.

sen knatade vi vidare ner till en busshållsplats för att ta 00.00-bussen
tillbaka till gävle. träffade på hela tjejligan, inklusive emma och ronja!
underbart! och roligt idag när ronja inte ens kommer ihåg att hon träffat mig! haha.

därefter trantade vi till görans place och fick mat där. snäll du, som alltid (:
sen blev det för mycket krogråtteri där så då drog vi vidare.
satte oss på bussen mot tierp, lika där så var det mycket krogråttor.
det är alltså svårt att vara i närhet av såna när man är nykter själv.
tycker synd om allt nyktert folk i dessa tillfällen.. usch!

linnéa och jag tog en liiiten omväg på vägen hem, lite motionsrunda innan sängdags.
men inte blev det sängen och en film som vi hade tänkt inte.
vi hinner bara innanför dörren så kommer néas mamma och krister.
inte nyktra, men otroligt roliga! hade ett väldigt bra slut inatt faktiskt.
mycket skratt och sen en god sömn bredvid en bästa vän!

lika så vaknade man upp där på samma sida imorse. eller ja, klockan var visst 1.
missade reprisen av sommarkrysset där brolle var med också...
men det var ju jag själv som stängde av alarmet så.

blev en cykeltur och handlade, hem och käkade och sen drog vi till min buss.
hoppade sen på tåget i gävle och for hem till byn. lilla ockelbo.

och imorgon börjas det igen, skolan!
ett år kvar i skolan, två terminer och kul ska vi fan ha!
redan nästa vecka (tror jag) så drar vi till ensro i dalarna
för att övernatta och lära oss ett och annat!
vi sätts på prov, och på praktiskt sätt så gillar jag det.

syns imorgon bönor.
ikväll blir det njutning med familj och lite glass och hallon.
och försöka lägga mig tidigt så jag verkligen kommer upp imorgon.
kämpa på nu. sista året, studentkryssning(ar?), studentveckan och
allt vad det nu är. dagen vi springer ut, då vi står på trappjäveln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0