tankeballong?

jag fattar ingenting?
vad händer?
vad är fel?
vad fan är rätt?
hur ska vi bete oss?
hur jag ska bete mig?

snälla.
förklara?

idag har jag varit otroligt pigg
och glad.
men så kommer människor
som är helt tvärtom.
och det gör mig deppig,
trött, ledsen, förbannad.

jag orkar seriöst inte mer.
jag orkar inte bry mig så
mycket som jag jämt annars gör.
jag bryr mig jämt.
jag vill att alla ska må bra.
men nu tänker jag inte bry mig mer.
för jag orkar inte.
okej. nu vet ni.
jag orkar inte.

skolan tar död på mig.
hur mycket som helst
just nu.
bara mer och mer hela tiden.

ge mig ett sommarlov.
ge mig pengar.
ge mig en resa.
jag vill bara komma tillbaka
och hitta mig själv igen.
orkar inte vsra den här personen
som deppar.
hatar det.
men hoppas på att den tider är
över snart.
ungefär fem veckor kvar i skolan.
jag orkar.
det gör jag.
jag ska fan kämpa.
iallafall försöka.

imorgon är det ett
äckligt nationelltprov i engelska också.
det får gå som det går.
hatar engelska.

godnatt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0