minnesstund på minnesstund

vilken lång dag.
började med minnesstund
för nicklas.
åh, så vackert det var.
att se hans mamma,
det var oerhört svårt.
det blev som ett slag i magen.
fick en fruktansvärd smärta.
men det kändes bra,
nu har vi gjort det vi kan för nicklas
och hans familj.
visa att vi bryr oss.
begravningen,
den kommer bli den vackraste.

svårt att hålla all sorg inom sig,
då vi satt på minnesstunden
och hörde prästen började sitt tal..
- vi har samlats här idag...
det tog emot.
kändes så fel.
inte alls rätt.
inte nicklas namn.
inte än.
men han sa det..
- för att minnas nicklas englund.

vi tände ljus och skrev ett brev.
höll mina tårar och sorg inom mig
hela minnesstunden,
men när vi kom utanför dörren,
då brast allt.
började att slappna av.
det bara kom.
floder på floder.
med rödsprängda ögon,
gick vi därifrån med ett gott samvete.
nicklas har det bra nu!

fortsatte dagen.
lektioner hit, lektioner dit.
efter skolan mötte jag upp min
vän christian och vi gick till
minnesstunden för vår käre
idrottslärare britt.
många människor samlades
i den lilla musiksalen.
varmt, snyftande.
jag fick inte ut en enda tår.
var det slut?
jag bara satt där,
när alla omkring mig
föll sina tusentals tårar.
men jag har fällt mina tårar
för henne och jag vet nu att hon
också mår bra.
där uppe.

tog tåget hem vid fem.
gick direkt ner för att träna
ett pass med felicia.
ooh, hårdträning. yey.
gick hemåt med en cyklande
felicia bredvid mig.
tills en äcklig man förföljde oss
och felicia tvingade mig på cykeln
och trampade full fart framåt.
dumma gubbe.
äckliga gubbe.
man ska inte skrämmas.
usch.

kom hem iallafall.
åt mat,
jennie kom och gjorde sällskap.
vi skulle gå ut och gå,
men vi kollade tatueringar och
fikade lite så vi hann inte.
vi bestämde oss för att ta en
kväll och gå på krogen,
ta bilen och dra till stan till hennes
pappa och hälsa på.
ryktas om en 3 månaders valp där.
inget jag kan motstå... awww.
det där med ut och gå får vänta.
vi har så mycket annat att göra.
min älskade vän och jag.

nu har jag duschat
och nu ska jag läsa min älskade
bok, sedan sova.



och något sånt sitter troligen snart på min fot :)

Kommentarer
Postat av: fannie

åååh snyggt :D och på min fot sitter redan mina namn ;) kan varna dig med att det gör så jääävla ont på foten ;) men gör de :D

2010-04-27 @ 15:41:50
URL: http://faanniehallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0