knocking on heaven's door

finns det en dörr till himlen?
eller är det bara ett stort hål
man far in i när själva livet är slut?
börjar man om där uppe i det blå?
eller är det slut?
allt man har kämpat för,
för att kunna överleva,
är det bara borta då?

jag vill ha svar på alla tusentals frågor.
jag vill kunna se hur alla nära och kära
där uppe har det.
jag vill kunna krama om och bara känna
den värmen från en famn.
jag vill känna tryggheten.
jag vill också vara där uppe,
men samtidigt finnas här nere.

kan någon, bara någon
tala om för mig hur alla där uppe mår.
man säger vila i frid,
alltså vila, då kan man inte vara helt borta.
man måste vakna upp igen.
det måste finnas ett till liv efter livet
här nere på jorden.

om det finns,
så snälla.
vänta på mig också.

jag vill ha iallafall en hand som tar
emot mig när det är min tid till att
komma till er.
en ynka hand.
en varm hand.
en hand som gör mig trygg.
jag ber er, bara vänta på mig.



min onsdag.
hur har den varit?
omtumlande?
jo, till en viss del.
jag vet inte hur min dag har varit.
upp och ner. hit och dit.
djup, ytlig. kall, men även varm.

jag är så glad att våren är här.
för det är den väl?
solen värmer och gräser börjar bli grönt.
jo, det är vår nu.
men varför ska allt konstigt hända nu?
det är något som inte stämmer.
jag har själv för mycket funderingar.
och har så många känslor inom mig
som bara vill ut.
men jag vet inte hur.
en del vill jag inte släppa.
en del vill jag bara pressa ut.
en del gör ont,
en del värmer.

åkte först buss.
sen kom man till skolan.
hade lektion på lektion.
smakade typ på en hårig ko.
- och jo, det är sant.
äckligt var det.

kom hem.
fick i sig mat.
tog cykeln och vevade
med felicia 5 kilometer.
sen träning på 45 minuter.
ganska tröttsam.
och lite trist.
sen tände vi ett ljus för niklas.
och skrev våra namn.
det gör gott i våra hjärtan iallafall.
cyklade hem 3 kilometer.
och nu sitter man här
och lyssnar på knocking on heaven's door.
sorgsamt.
tragiskt.
olyckligt.
som vi sa,
varför kunde inte en gamling få lämna sitt
levda liv och låta dig fortsätta leva ditt?
orättvist.

det tar så mycket krafter ifrån en.
kan man köpa ny kraft någonstans?
kraftverket? nej...
men isåfall behöver jag hela sortimentet
känner jag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0