varför just jag?

jag hatar tänder.
vaknade i natt igen vid halv fyra
av att det värkte i käften på mig.
snurrade runt i sängen,
försökte bita ihop
så smärtan skulle lägga sig,
men jag var tvungen att gå ner
och trycka i mig en dos värktabletter.
somnade sen efter en halvtimme.
vaknade igen vid sjutiden.
började värka lite smått.
ringde tandläkaren och fråga
hur jag ska göra om dom värsta
värkarna skulle komma tillbaka
och hur jag skulle göra över helgen
då dom inte har öppet, och i värsta
fall skulle jag få åka till gävle,
men annars skulle jag bara käka
värktabletter. jag kan ju säga att jag
knarkar ungefär 12 tabletter om dagen nu.
går i luften kan man säga..

hellre bryter jag ett ben eller flera ben
än att ha ont i en tand.
det är det värsta som finns.
blir hemma från skolan idag,
har typ två lektioner så.
bättre att jag blir frisk.
jag led fruktansvärt igår faktiskt.
usch, knappt att jag vågar tänka tillbaka.
vid nio ska jag till apoteket och hämta ut
mer värktabletter så jag kan hålla mig
på benen idag.
penecellinet skulle tydligen börja verka
efter 24 timmar och det är mot
eftermiddagen idag.
jag hoppas tabletterna gör det.

skulle egentligen åkt till kusin och emma idag,
men eftersom min förkylning fortfarande inte
är prima och min tand inte är bra så vill jag
inte smitta henne på något sätt.
och jag tror inte heller jag skulle vara så pigg
för att leka med en tvåårig liten flicka just nu..
jag hoppas det blir någon annan dag här framöver.

nu ska jag försöka få i mig frukost och tabletter.
hjälp mig att få det här att försvinna.
jag orkar inte gå så här..



sötaste emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0