tand och brand

hos tandläkaren fick jag bedövning
och dom typ borrade upp tanden och
kikade efter sprickor, smuts och sånt.
hittade ingenting, men eftersom jag har
haft så ont så fick jag nåt ilägg i tanden
som jag ska ha i tills nästa gång jag ska dit
plus att jag fick penecellin, högsta dosen.
här flyger man fram.

åkte och fick tabletterna utskriven och
sen tog jag halvtolvtåget till skolan.
då började bedövningen gå ur och jag
fick ett rent helvete. värkte så jag visste
knappt vem jag själv var..
var iaf inte så lätt att koncentera sig,
men försökte så gott jag kunde.

sen skulle vi ha teckenspråk,
jag mådde hur illa som helst.
men satt där inne i klassrummet,
tänkte bara att det var en liten stund
kvar, sen är den här dagen över.
rätt som det är så börjar brandalarmet
tjuta och vi går rätt lugnt ut, likaså
vår lärare. alla trodde väl det var en övning.
men icke. några idioter, verkligen bigidiots
hade tänt på toaletterna inne på p1.
tre brandbilar, en räddningstjänstbil typ,
en ambulans och en polisbil.

där ute på gården stod vi och var 'nästan' glada
för att inte behöva ha lektion.
och sen frågade vi om vi skulle behöva fortsätta
lektionen sen men då var det för mycket rökskada
inne i lokalerna så vi fick inte gå in.
där slutade man iaf 40 min före. great.
men min käft värkte desto värre.

gick ner på stan en sväng, nerkylade tanden med
godglass med tjejerna.
sprang in och köpte lite saker och sen tog jag tåget hem.
gick direkt och la mig, vet inte hur många tabletter
jag har stoppat i mig idag, usch. världens knarkare..
sov iaf när idol höll igång, ganska sorgligt.
men var bättre att jag fick vila lite.

nu känns det att ipren är igång, känner inte så mycket.
tänkte passa på att försöka somna innan värken
börjar ta sig igen. natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0