subaru impreza

pappa ringde mig vid halv åtta imorse
och sa att han var på väg hem från gävle
för att ha lämnat in bilen på lagning och då
hade han fått en lånebil.
han lät mig gissa på vad han satt i för bil,
och jag gissade subaru impreza (en bil i mitt hjärta)
och han svarade ja med en skrattade röst.
jag blev helt tokig! visste inte vart jag skulle ta vägen!
tvingade honom att skjutsa mig till tandläkaren
(typ 500 m från mig) så jag skulle få åka i bilen
en sväng iallafall. njöt riktigt ordentligt, åhhh!

tandläkaren i morse vid halv nio.
dom typ öppnade hela min infekterade tand,
stoppade i nålar och skit.
usch, vill inte ens berätta.
gjorde inte så ont faktiskt.
skulle inte hinna till station sen,
så min tandläkare skjutsade mig till station (a)
på station i gävle glömde jag att kliva på ett trappsteg
och stukade då foten. den mår inte så värst bra nu.
tog av mig skon för typ en timme sen och då
var den blå och uppsvullen.
känner mig som världens halta-lotta nu kan jag ju säga.

skolan var trökig som vanligt.
lärde oss sjunga på teckenspråk, fast det har jag glömt nu..
pappa ringde vid tre-tiden då vi satt på teckenspråkslektion.
då var han på väg in för att lämna älsklingsbilen och hämta våran.
blev lite ledsen i ögat där ett tag, men då gjorde han mig glad igen
och sa han att vi skulle åka till valbo och kika lite.
började med att käka på ikea, sen drog vi och fixade
microsoft office - hem och studentutgåva 2007,
sen var vi in och kikade på media markt, rätt nice där!
både pappa och jag trivdes stort.
till och med så att pappa ville åka dit igen! wow liksom.
sen hämtade vi upp emelie och hon följde med till ockelbo.

nu sitter jag här, har installerat microsoft office.
försöker få in nåt jag lärt mig i skolan, men icke.
äsch, orkar inte. snart helg! och snart idol. tagga.


my love love love


en lidande och glad petra - hä' ä' vi int' bitter int'



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0