good friend. or not.

att vara så känslig att man inte tål
en vän säga sanning och försöka hjälpa,
då har det gått en lång bit på vägen.
känns fel att få skit för det andra ställt till med.
men det är väl så när man ska försöka vara
en vän som lyssnar och försöker hjälpa dig.
du vet att jag alltid lyssnar, jag försöker få dig att må bra.
men om du inte vill lyssna på mig, så gör inte det.
det sista jag vill är att få dig att må dåligt.
men om du inte vill ta emot, så ska jag inte tvinga.
gör som du vill.
men du ska veta att jag inte gör något för att du
ska må dåligt. vill bara att du ska förstå hur
det ligger till. och jag tror inget om dig.
jag vet. ta det på ett positivt sätt.
jag älskar dig, det vet du.
kom tillbaka när du har kraft till det.
jag väntar.

kan någon förklara hur man ska vara en bra vän?
tamefan att jag aldrig lyckas.
snart ger jag också upp.
tänk på det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0