en rar tanke

dagen började med teckenspråk.
gick rätt bra, förutom att felicia ville
att jag skulle säga om jag kunde
och då satt den jäkeln och sparkade på mig!
tokunge!

var sen ledig i typ tre timmar.
skulle gå och prata med vår lärare kerstin
och så såg jag att hon grät..
då berättade hon för mig att hon har haft fel
på sitt knä länge (går med krycka) och hade fått
ett besked om att hon kommer få gå och ha ont i
resten av hennes liv. hon stod och grät framför mig
och jag visste inte vad jag skulle säga..

så jag satte igång med att samla ihop lite pengar och
så sprang jag och linnéa till ica en bit bort och köpte
en blomma och nån banansak och en banan.
när vi kom tillbaka hade några från klassen samlat
ihop ännu mer pengar så de gick och köpte mer blommor.
ungefär 230 kronor samlade vi ihop från bf 1:orna och 2:orna.
en bra tanke där. jag startade, jag är smart.

kom in i klassrummet och så sa ja att vi tyckte synd om henne
för det som hade hänt och så gav jag blomman och det.
då började hon gråta, stackarn!
vi alla gav henne en kram, sen satte vi igång med arbete.
fick sluta tidigare och hann med tvåtåget hem.
nu sitter jag och funderar lite över kvällen.
den blir som den blir.


orkar inte bry mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0