tankeballong

jag tycker inte om skolan
jag tycker inte om spindlar
jag tycker inte om personer som går bakom ryggen
jag tycker inte om de som försöker vara någon annan,
men en sak som jag verkligen tycker om och älskar,
det är mina vänner.

ingen
är perfekt, verkligen ingen.
det är fan coolt!
jag är inte perfekt, inte mina kompisar heller,
men ändå så är de perfekta för mig.

ibland märker man inte hur mycket
en person betyder för en.
man inser inte det fören det händer något.
men jag vill inte att det ska hända något,
utan jag vill kunna inse det ändå.
jag tror jag kan det om jag vill.

ibland måste jag anpassa mig för andra
och ibland andra för mig.
det är nog så vänskap och kärlek fungerar.
vi måste följa varandras åsikter och tycken
för att allt ska gå ihop, som ett pussel.

jag vill att mitt liv ska kunna fungera,
bara rulla på, som däcken på en bil.
inte få punka och allt skiter sig.

hur gör jag för att inte mista det jag har?
hur gör jag för att någon ska kunna förstå?
jag försöker, jag kämpar, jag vill att det ska gå.


är det någon där uppe som får mig på vägen igen,
någon som lagar punkan på däcken,
så att jag kan rulla vidare?
varken du eller jag har ingen aning.
jag har funderat länge,
och har kommit på en sak..
och det är att jag aldrig kommer få svar
på vissa saker som jag verkligen undrar över.







Kommentarer
Postat av: amanda

<3

2009-10-05 @ 22:55:08
URL: http://amandddda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0