insjuknar?

vi börjar detta inlägg med
sofies vackra ordval;
guuud, vad jag är lycklig!

men lycklig och lycklig är jag dock inte.
jag och linnéa började med att gå till
vår skolsköterska för att få hjälp
om vad vi kan ha få prickar på kroppen.
ingen där. nene.
vår bildlärare ringde rådgivningen,
de visste inte alls. nene.
sen kom vår skolsköterska och hon kollade
på våra utslag och visste inte heller.
vi fick nå allergipiller iallafall och sen
skulle vi gå till vår hälsocentral där vi bor.
så fortsatte dagen som vanligt och jag hann med
tvåtåget.
lina hänkade på mig till hälsocentralen,
fick någon disktriktsköterska som var helt kass.
hon hade världens manligaste röst och rev i åt
mig att ta av mig kläderna :s
visst, tänkte jag och tog av mig tröjan
och så drog hon bort linnet från ryggen och utbrast:
meeeen guuuud, va du är prickig!
känn här!!! sa hon till sin student som var med henne
och skulle lära sig.
(stackars flicka som fick vara med den där tanten!)
iallafall så visste dom inte heller vad det var och nu
har dom skickat upp mig till min husläkare som ska kolla
på dom och avgöra. kanske blir sjukhuset till sist då!
fan, innan detta är klart har man väl skabb, rabies och hela skiten!
damp.

nu ska jag iallafall ta och plugga.
göra klart lite på PIA arbetet och kolla
igenom massmedia-arbetet innan inlämning.
får se om jag traskar ner till lina och kikar
in hennes nyinköpta dator och lite sånt :)

syns. puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0