snuvig söndag

hej och hopp.
inte pigg tjej.
nej.
gårdagen var mys.
var ungefär hundra år sedan
jag träffade emelie.
kändes det som iallafall.
men nu är det gjort, haha!
bion var bra, efteråt var kul.
sen blev det tröttare och tröttare.
och det slutade med att vi somnade
framför filmen step up.
senast jag kollade på klockan
var hon halvfyra.
fick ångest över att jag skulle upp
runt nio och gå ner på stan och
börja köpa julklappar.

alarmet ringde vid nio.
men jag slog av det och
somnade såklart om.
vaknade 20 i 11 av ren panik.
sjönk sen ner igen och tänkte
inte idag. en annan dag.

och så blev det.
runt kvart i tolv fick jag skjuts
av emelie och hennes far ner till
station. ringde pappa och kollade
om han kunde hämta mig,
men han hade inte tid. trodde han.
ringde morbror, han skulle precis åka
bort, så han visste inte om han skulle hinna.
tåget var segt. alltså segt att
sitta på. lång tid tog det att komma hem.

när jag kliver av blir jag lite chockad,
men kommer sen på varför allt var som det var.
och där stod både pappa och morbror och var
på väg att hämta mig på station. haha
så söta :)

och så har jag gått och blivit förkyld också.
tror att småbarnen på kyrkis har smittat mig.
för jag mår kasst.
verkligen superdåligt.
yrar runt och orkar inte ens lyfta mjölkpaketet.
blä.

julskyltning med lina senare iallafall.
ut och få lite frisk luft och känna lite
julstämning.
kan få bort förkylningen för ett litet tag iallafall.
hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0