sörjer

jag är jätte ledsen.
var först till doktorn i ockelbo
imorse. fick ta av mig byxorna
och han tog bilder på mig.
okej, det lät lite blä. men han tog
faktiskt bilder på mina utslag.
han trodde jag hade en
blandning av skabb och psoriasis.
jag blev livrädd.

åkte hem och gjorde mig i ordning
och tog halvtio tåget till skolan.
kollade på redovisningar i shakespeare,
hade lunch och sen spelade vi upp vår
teater om kung lear fast vi hade
modinariserat den.
var till sjukhuset vid halvtre.
tog med mig linnéa.
skippade teckenspråk.
fick ta av mig typ alla kläder
och doktorn konstaterade att jag
har psoriasis. skit kul.
men det kan vara så att jag fått det
om jag har haft halsfluss.
och jag har ju varit sjuk två ggr på en
kort tid nu. men har inte känt att jag har
haft halsfluss precis.
men den behövde tydligen inte brytas ut
för att psoriasis ska göra det..
så, nu hoppas jag och min kära omgivning
på att det bara är ett tillfället psoriasis
och att det kommer försvinna efter en behandling
av kortison och någon vätska till hårbotten.
jag kunde även fått detta av stress..
och jag mena, hur mycket har vi inte i skolan då?
det tar ju kål på mig.
jag är fan inte ett dugg förvårnad..
men skulle hellre få bort det här skiten än att ta emot pengar
nu kan jag säga. fan.
om det blir ett kroniskt psoriasis så vill jag fan inte leva mer.

min doktor här i ockelbo ringde nyss och frågade hur det gick
och så. han kände att han behövde ringa och höra lite,
så han kunde vara lugn. haha.
gullig doktor..

ska hämta ut kortison, vätskan till hårbotten och
en parfymfri hudkräm på apoteket imorgon.
undra hur många hundra som kommer flyga där då..
och jag kommer typ behandlas i två månader.. om inte mer.

petra, ha ett bra liv.
- men tackar..

varför just jag?
undra hur många gånger jag har ställt mig den frågan..


nu ska jag ta det lugnt, orkar inte plugga.
ska bara tänka att det är fredag imorgon.
så skönt. så underbart.
vackert också.





Kommentarer
Postat av: m a l i n

men nej :( hoppas att det försvinner!!! :*

2009-11-05 @ 18:45:07
URL: http://malinolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0