tankeballong

jag har tänkt lite.
eller mycket.

och det är mycket som man
verkligen vill tillbaka till när
det gäller den tiden som har varit,
den som redan är avklarad
och var helt underbar.
varför kunde man bara inte stannat där?

men det konstiga är att jag vet inte när
tiden var, men jag känner att den har varit.
det där sköna, underbara och roliga.
visst har jag roligt och så nu också,
absolut.
men det är något med en tid som jag saknar
enormt. jag vill bara kunna få tillbaka
den känslan.

jag har också kommit på att jag vill åka på
en till båtresa med mina älsklingar.
vi måste köra en tredje gången gilt.

och så vill jag bli arton.
då kanske den där glädjen uppstår igen.
när man får prova på lite nya saker
om jag säger så.
det kommer ju se lite annorlunda ut
än vad det gör just nu.
hoppas den tiden blir bra.
orkar inte med om det ska bli värre.
då sjunker allt.

och så vill jag åka utomlands.
planerar in lite nu.
nästa sommar blir det.
har sparat pengar då
och är arton
och tar med mig några söta.
det skulle vara underbart.

nu ska jag avsluta detta inlägg
med att säga godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0