varför händer det?

här sitter man och tänker.
och blir ledsen över allt
skit som har hänt och händer.
över allt händer det en massa.
sånt som inte alls behöver hända,
men händer ändå.
tragiskt. usch.

tänk om man inte hade några
känslor.
undra hur livet skulle vara då?

jag har känslor.
en massa känslor.
nästan för mycket känslor.
känns det som iallafall.

jag har nu en känsla
av att jag inte orkar sitta här
nå mer och tänka på allt
som händer här och världen över.
det som händer, händer ju.
någon mening har det ju,
annars skulle det inte hända.


imorgon ska jag hinna vakna
städa rummet
fixa naglarna lite
duscha
fotvård
fixa kvällens utsmyckning

hoppas jag hinner allt före halv ett.
men ska inte stressa.
kan ju komma något i mellan..

och det som händer, det händer.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0