rushdag

amanda åkte hem vid halv ett.
hade varken strumpor, bh eller jacka
på mig, men följde med och lämnade
henne vid station.
sen sa pappa att vi skulle upp till farbror
en sväng och grejja. jaha, tänkte jag.
gick vi in hos deras grannar och sa god jul
och gav lite blommor.
sen kom rebecka och jessica och skulle rida.
så jag lånade pappas sockor och hans bigga jacka.
gick ut och hjälpte dom i stallet och sen kollade på
när de red.

sen gjorde jag något som jag trodde att jag aldrig
skulle våga göra. rebecka frös, så hon gick in.
så då fick jag ta hand om den häst hon hade haft.
gick in med den stora hästen in i stallet.
tog den lilla hästen och klädde av den!
tog av alla halsband och sadel och grejer och
satt på nåt annat halsband och ett täcke.
men pappa fick hjälpa mig lite med täcket
eftersom jag hatar hästars rumpor.
men fan va duktig jag var!
sen när vi var klar fick jag ta den lilla hästen och
gå ut med den i hagen.
men tro på fan att den får världens spratt när jag
ska släppa in den i hagen så jag bara skriker typ!
HAHA,men den lyssna ;)

fick mycket beröm av min kusin.
hon som verkligen vet hur jävla rädd jag är för dom!
fast hästar är söta och luktar mys!
min rädsla börjar försvinna och därför har jag och kusin
nu bestämt att nästa gång när jag har mer kläder och så,
så ska jag rida. O-M-G! hejhej livet.

iallafall så när vi var klar med allt så åkte vi och hämtade
ella som var hemma hos linas pappa.
alltså, hon lekte med linas lillasyter, bella.
sen åkte vi hem till kusin, käkade, julstädade lite
och hälpte dom att klä granen! mycket mys.
och så ska jag nog fira jul med dom på fredag också.
ännu mer mys!

kom hem för två timmar sen.
och på dessa två timmar har jag
hunnit julstädat hela övervåningen!
rätt bra av mig.
rensa min garderob, dammsugit och bädda
rent i sängarna. gud vad jag känner mig duktig!

nu ska jag ner och dricka kaffe.
sen ta en dusch och ha lite ansiktsmask.
sen vid elva tiden ska mamma, pappa, jag och lina
ner till kyrkan på midnattsmässa.
får se om vi möter upp malin också :)

det är det bästa med dagen före julafton.
så otroligt underbart mys. hihi.

men godjul i förväg då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0