PANG - sa det

helt jävla otroligt.
att det är jämt jag som ska
hamna i denna skit.
imorse skulle man vara duktig
och gå ner med felicia till kyrkis.
klockan var tio i åtta och jag var
precis på väg att knyta ena skon,
då smälller det till i rygghelvete och
jag skriker, får inge luft och ramlar
ner på golvet.
nu är det kört tänkte jag.

men blev lite bättre,
så brydde mig inte om det och försökte
sträcka på ryggen när vi gick.
och det gick bra enda tills på lunchen
då jag börja fnäsa efter luft igen.
det tog absolut stopp och det krampade
sönder i ryggen.
felicia försökte knäcka den, värma,
knåda, tumma, dra i benen. gick inte.
jag hängde mig i en ribbstol för att försöka
dra ut ryggen. gick inte.
tillslut orkade jag inte mer.
kipade nästan efter luft.

titti och monica kollade runt på olika
kiropraktorer i ockelbo.
felicia fick ringa till far som var på jobbet.
han försökte få tag på olika.
till sist kom pappa och mamma vid två
och hämtade mig.
åkte hem och värmde på vetekuddar och
satt mig bekvämt (vilket var väldigt svårt)
i en datastol.
där satt jag i en och en halvtimme och sen
fick jag reda på att jonas heimer skulle komma
hem till oss runt halv åtta och massera mig.

fick bara kramp utav att kolla på klockan och
veta att det var ungefär 3 timmar innan han skullle
dyka upp.
rullade in i tvrummet med datastolen och vetepåsen.
en filt och lite ljus, mådde faktiskt rätt bra när jag
fick sitta i en skön ställning.
plus att det var hockey på tv.

sen kom han och masserade mig i 40 min.
kändes som timmar, men skönt var det!
drog ut och knåda och knåda och knåda.
men kändes förjävligt när det var samma känsla
igen när jag reste mig upp, som det var innan jag la mig.
usch.

imorgon ska jag inte få göra så mycket än att
bara sitta eller gå försiktigt
en liten rörelse för mycket kan skada
mig igen. så jag ska vila från allt imorgon.
men en sak som måste göras är övningar som
jag fick av honom. det är viktigt.
om jag är bättre än vad jag är nu så åker jag iallafall
ner till kyrkis och är närvarande.
känns bättre för mig.
men om det inte går, så går det ju inte heller.
är ju bara så.

jag säger bara det,
helvete vilken dag.
jag hoppas min morgondag blir
en aning bättre än denna.
det skulle glädja mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0