hesten

var ner till pappas jobb på eftermiddagen
och beställde hem sköna underställ.
alltid bra att ha, skönt som tusan.

sen åkte vi upp till farbror
och skulle hämta hundfoder.
gick in i stallet och såg att
hästen inte mådde nå bra.
och så fick jag reda på att
den hade gaser i magen av
att den hade ätit något
som inte var nå bra.
gick ut och gick med henne
ett tag för att få igång magen.
sen tog vi in henne i stallet,
men hon ville bara lägga sig.
men det fick hon ju inte,
eftersom då kan tarmarna vrida
sig och då kan hon dö typ.
så vetrinären kom och gav
henne drop och så.

hoppas det blir bra med hesten.

sen tog jag och pappa med rebecka
hem och vi hade lite mys :)
sen kom jessica och hämtade oss
och vi åkte ner på ellas fiolkonsert.
duktiga tjejer :)

väl hemma började jag plugga
lite på apu-rapporten. blä.
fast det gick rätt bra.
och bättre är det med ryggen,
men käkar ipren som bara den.

imorn börjar jag halv ett och
imorn är det sista dagen på apu:n.
sorgligt nog, fast på nåt vis skönt
att komma tillbaka till skolan
och få vara med om lite bus
och skratt ;)
saknar gemenskapen.

och jag vill att malin ska bli pigg
och bra nu. lilla vän.
du är saknad och jag tänker på dig :)

nu ska jag ner och få lite hjälp av
mamma och sen ska jag kika ut
lite rockipockkläder till imorn då
vi röjer hela ungdomsgården ;)




si ju dere bäjbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0