näst sista dagen

inatt klockan 00.00 kikade
jag hockey med mor och far.
somnade lite granna,
men annars var matchen bra,
otroligt bra. bäst pojkar!

ställde väckarklockan på halv åtta,
men mamma kom och väckte mig
tio över åtta? ahm.. hade stängt av alarmet! (y)
ringde och väckte amanda. hihi
sen gjorde jag mig i ordning och fick reda på
att halv tio tåget var försenat.
tillslut satt jag på tåget och då var klockan halv elva.
en hel timmes försening. ;o
hur som helst snurrade amanda och jag runt
överallt. käkade och handlade!
hittade lite till nyår som är redan imorgon!
tänk, imorgon är det sista dagen av 2009.
helt sjukt..
iallfall så åkte jag in till stan för att hitta en jacka.
men jag kom likförbannat hem UTAN jacka.
fanns ingen jag ville ha, eller så var det storlekarna.
inte bra!
men kom hem med en kavaj, linne, sminkborste, naglar,
strumpor, vantar och två mössor! haha!

nu ska ni få höra det roligaste på hela dagen.
haha.
amanda och jag traskade in på indiska.
vi gick runt och kollade lite och så hittade jag
EN mössa. tog den, gick till kassan, betalade
och gick ut ur butiken.
sen går vi in på nian och då ser jag något som
hänger i min väska.
jag uttrycker mig: men amanda, är det här din mössa? (hon hade köpt en grå mössa tidigare)
amanda: nee, haha!
jag: men, vems är det här då? :o
och då hoppar det upp i huvudet på oss! HAHA
mössjäkeln hade fastnat i min väska inne på indiska
och det var inge larmgrej på den så det pep ju inte heller..
så gick ett antal meter med en ful, grå hängande mössa i väskan (y)
fiiiint!

och visste inte heller om jag skulle gå tillbaka med den
eller så.
men och så kom kajsa och sa hej och då skulle hon
ge mössan till fullgubbarna, men dom ville inte ha den.
och då drog hon ju bort prislappen..
så nu ligger den här hemma. fyfan, den är så grymt ful!

vilken grej  ;)

nu ska jag fixa lite inför morgondagen.
eller ja, göra tummen upp för att jag har några
kläder att ha på mig och någonstans att vara ;)




Kommentarer
Postat av: FIII

den där bilden var du fin på hjärtat :)

2009-12-30 @ 22:46:58
URL: http://sjobergsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0